Kamremmbyte 745

Mattias_79
1 januari 2009 · 26 Inlägg

Vart finns det en bra bild där man klart o tydligt ser hur motorn ska stå när man byter kamremmen på en b230a motor? Att motorn ska nollas är ju självklart det går ju att se på inställnings skalan men det jag är intresserad av är bilder på vevaxeldrevet o mellanaxeln som driver fördelaren samt kammen jag misstänker att min har kuggat över eftersom jag ändå ska byta remmen så vill jag vara hundra på att allt står rätt,de bilder jag hittat är så suddiga o vissa illustrerar insprutare o dessa har inte drivning till fördelaren i blocket utan drivs direkt på kammen så jag behöver bilder på hur alla tre dreven ska stå klart o tydligt är det någon som har bilder eller länkar till detta så skulle det vara till stor hjälp?

Xuri One Man Clan
1 januari 2009 · 4 287 Inlägg

har inga bilder eller länkar...

Men kamaxeldrevet har sin märkning högst upp, drevets märkning ska stå högst upp..
Vevaxeldrevetsmärkning ska också stå rakt upp, spåret ska stå mot en klack på aluminiumkåpan
Mellandrevets märkning ska stå kl 15 å även där e en märkning på alukåpan

Mellandrevet spelar inte så stor roll

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
snapshot
1 januari 2009 · 908 Inlägg

hur noll ställer man ?

Mattias_79
1 januari 2009 · 26 Inlägg

Imitt fall så spelar mellan drevet en stor roll eftersom det driver fördelaren hamnar det fel så flyttas rotorn helt fel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang