Det finns en mängd faktorer som påverkas när du börjar överladda. Och behöver du ställa en sådan här fråga så undrar jag om du verkligen har kompetensen som krävs för att överladda?!
I vilket fall som helst. Det kommer gå åt mer bränsle, så troligtvis räcker inte original spridare till. Byter du spridare så är det mycket möjligt att du måste byta/bygga om lmm. Kanske måste bränslepumpen också bytas, men allt sånt här är olika från bil till bil.
Kompressionsförhållandet kan behöva ändras. I vilket fall som helst så lär det spika om du kör på 95 oktanig bensin med bibehållet kompressionsförhållande. Alternativet kan vara att byta bränsle, till 98/99 oktanig bensin om du ska ladda lite, till E85 om du ska ladda mycket. Om du bestämmer dig för att byta till E85 så kommer det av den anledningen gå åt mer bränsle, vilket troligtvis gör byta av bränslepump, spridare och lmm nödvändig.
Sen är det smågrejer såsom vevhusventilationen, om du låter den sitta på det ställe den nu sitter och överladdar leder det till övertryck i vevhuset. Inte så mysigt, därför får du antingen koppla in den innan kompressor eller (kanske det bästa alternativet) dra den till en extern catchtank.
Det här var bara en liten bråkdel av allt du behöver tänka på, som i sin tur leder till nya frågetsällningar. Jag har inte lust att skriva en hel uppsats, men jag kan råda dig till att SÖKA, det står mycket i forumet. Läs mycket och fundera på om du verkligen har kunskaperna för ett sådan här projekt!