5925
Sök

VW Polo trim?

ahlstrom
4 januari 2009
Trådstartare
hejsan har en liten 1.4L polo årsmodell -01 med ynka 75 hästar och jag undrar vad jag kan göra för något billigt ingrepp för att få 90 hästar i den.

Har tittat efter chip men vet inte vilket företag jag ska välja i såfall, så vet ni någon seriös firma i småland så skriv gärna vad ni tyckte om företaget.

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
4 januari 2009
de som e så surt e att de e så j*vla dyrt att trimma sugmotorer.
man brukar räkna mä ca 1000kr fö varje lite ponny

de va bara lite info.

on topic
chip kan funka men de hjälper inte så överdrivet mycke på en sugmotor.
sen så kan ja nog inte hjälpa dig mer.

lycka till iaf

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

654 Inlägg
4 januari 2009
Varför just 90hk?
Chipning är inte vägen att lägga pengarna på med en motor som tex din.
Skillnaden kommer bli marginell,och när placebo effekten lagt sig hos dig undrar du om det gav nån effekt att chipa.

Som nämnt ovan så är N/A trimning inte direkt gratis,räkna med 1000kr/hk (+500-500kr dom första 10-20hk).
Satsa på följande:
Filter,avgas,grenrör.(detta bör ge dig dina 15hk,riktiga hk också)
Sen kan man gå på kammar och annat.

Men i ditt fall om effekt önskas så är tyvärr bilbyte/motorbyte/konvertering till överladdning dom enda vägarna att gå för att få ut effekt.

1 723 Inlägg
4 januari 2009
Istället för att chippa och trimma 75hk så skulle jag hellre byta till en Polo GTi.

807 Inlägg
4 januari 2009
falloutboy skrev:
Istället för att chippa och trimma 75hk så skulle jag hellre byta till en Polo GTi.

Håller med, Polo Gti är en riktigt rolig liten bil med 50hk mer än din, helt klart värt mellanskillnaden... Det är samma motor dock, som VW borrat upp till 1,6l, vassare kammar mm.  bra respons på gasen och skaplig väghållning, köper du en sån så rekommenderar jag dock ett väghållningssats från K&W...

I'd rather die like a man, than live like a coward

Sök