5401
Sök

oljetrågspackning trasig vad kan vara felet?

469 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
hej när jag skulle till jobbet i morse och startade bilen hörde jag ett bubblande och fräsande ljud från motorrummet och när jag kollade så fick jag se att oljetrågspackningen vara helt kalas sönder, och nu till frågan, vad kan vara anledningen till detta? kan det vara vevhusventilationen som frusit eller blivit igentäppt?eller finns det nån annan vettig förklaring på detta? sen undrar jag hur svårt det är att byta? (P.S jag har tillgång till en brygga att hållas vid) tacksam för alla svar MvH Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Entreprenör
1 784 Inlägg
5 januari 2009
exoop skrev:
hej när jag skulle till jobbet i morse och startade bilen hörde jag ett bubblande och fräsande ljud från motorrummet och när jag kollade så fick jag se att oljetrågspackningen vara helt kalas sönder, och nu till frågan, vad kan vara anledningen till detta? kan det vara vevhusventilationen som frusit eller blivit igentäppt?eller finns det nån annan vettig förklaring på detta? sen undrar jag hur svårt det är att byta? (P.S jag har tillgång till en brygga att hållas vid) tacksam för alla svar MvH Niklas

Låter som vevhusventen..men för att blåsa trågpackningen behövs en del tryck..men som du säger  den e väl igentäppt nånstans..

Offroad Racing
3 123 Inlägg
5 januari 2009
tycker oxå det låter som vevhusventilationen. Men jag tycker den borde trycka ut oljestickan innan det blir sånt tryck att den kan ha sönder trågpackningen.

Själva bytet borde inte vara så svårt, beror på hur mkt saker som sitter ivägen på din bil...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök