Som topic lyder, jag funderar på att byta avgassystem på nya bilen, Saab 9-3 2.0T 200hk -99, till 2,5" alt 3"system från turbon.. Men har tyvärr ingen kolla på detta med helbilsgodkända bilar.. Jag antar att den helbilsgodkänd eftersom den är av 99 år modell.. Måste jag reg.besikta den efter bytet? Har sökt på forumet men tyvärr inte hittat några svar..
för det första, 3" system ska du ha, punkt slut. När du monterar det så montera det riktigt, så det inte ligger och nöter mot annan detalj så ska det inte vara några som helst problem på Sbp.. din bil är helbilsgodkänd men dom brukar inte bry sig om att man byter avgassystem till eftermarknads..
för det första, 3" system ska du ha, punkt slut. När du monterar det så montera det riktigt, så det inte ligger och nöter mot annan detalj så ska det inte vara några som helst problem på Sbp.. din bil är helbilsgodkänd men dom brukar inte bry sig om att man byter avgassystem till eftermarknads..
Förmodligen så blir det 3" system ja.. Jodå riktigt monterat ska de allt bli, vill ju inte ha de hänga slänga.. Men som du säger så, är det bra monterat så borde de inte va några problem de kan ju iofs oxå va en fördel att inte göra det för framtida ägares skull och min ekonomis..
Skippa 2,5 och lyd Slave_joe, vill du ha mer kräm i snurran senare så är det en klar fördel med större system. Känner till flera bilar efter 96 som rullat med eftermarknadssystem utan några problem, dock inte sagt att det kommer funka för dig men det bör det ju göra...
Skippa 2,5 och lyd Slave_joe, vill du ha mer kräm i snurran senare så är det en klar fördel med större system. Känner till flera bilar efter 96 som rullat med eftermarknadssystem utan några problem, dock inte sagt att det kommer funka för dig men det bör det ju göra...
Har lyssnat lite på olika 9-3or med 2,5" & 3" system och kommit fram till att 3" har det ljud som faller mig bäst i smak.. Ja hoppas givetvis att det inte kommer bli några problem med det.. Blir de det så får ja väl slänga fram dom extra 300 eller va de nu går på att regga in det..
Jag kör med 3" ifrån turbon utan kat och dubbla ljuddämpare. Visserligen monterade jag katten före besiktningen men det enda dom nämnde var att katten satt lite snett, hade bara 1 gummi.