6363
Sök

motorn hackar och sedan dör, check engin lyser ibland ?

cupe_is
13 januari 2009
Trådstartare
hej,  har en ford probe gt -92 som stått still mer eller mindre sedan april-08, har rastat den ibland. har stått utomhus hela tiden.

nu när jag har kört den i 2 dagar så lyser check engin lampan ibland, då börjar den hacka lite grann, dör sedan och börjar funka igen som inget hänt. 

jag vet att tomgången är för hög och grenröret läcker fram (ena bulten av) ska jag byta relän eller vad ?
har en bild hur eländet ser ut.

tacksam för svar, // lena

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
13 januari 2009
Om check engine lampan tänds så skulle jag nog ta å mäta upp alternativt byta lambdasond faktiskt.
Kan inte så mycket om just probe men skulle gissa på att lambdan är det ända som är kopplat till den lampan/funktionen så att säga?

Edit:
Möjligtvis att LMM (luftmassemätare) eller liknande är kopplat till den lampan också, vet inte riktigt om det sitter LMM eller MAP sensor på probarna, finns nog någon här som vet det bättre än mig skulle jag tro.

/Påsen
Senast redigerat av påsen (13 januari 2009)

PÅSEN RACING

Entreprenör
1 784 Inlägg
13 januari 2009
cupe_is skrev:
hej,  har en ford probe gt -92 som stått still mer eller mindre sedan april-08, har rastat den ibland. har stått utomhus hela tiden.

nu när jag har kört den i 2 dagar så lyser check engin lampan ibland, då börjar den hacka lite grann, dör sedan och börjar funka igen som inget hänt. 

jag vet att tomgången är för hög och grenröret läcker fram (ena bulten av) ska jag byta relän eller vad ?
har en bild hur eländet ser ut.

tacksam för svar, // lena

Om grenröret läcker har du ju problemet där..systemet får fel avgasvärden..!

Sök