6610
Sök

Vilket behöver jag, vilket behöver jag inte? Fläkt, element kyl?:S Vad sitter där för "element"? Motor rum volvo 740

906 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Tjena tjena, topic kanske låter lite förrvirrande men visste ej hur jag skulle förklara, började plocka ner fronten lite på min bil och det såg lite främmande ut för min del. Först sitter där en el-fläkt, tror jag det är, sen sitter där som nått element eller någonting, efter det sitter IC, sen kylet, sen ännu en fläkt. Behöver jag verkligen båda fläktarna? Samt vad är det där "elementet" för nått? Ser ut som ett kyl fast finns inga anslutningar=/, kan man slänga bort det? Bilen är en Volvo 740 tic -88. Om ni ej förstod riktigt ska jag försöka förklara bättre, Tacksam för svar:)

=)

Entreprenör
1 784 Inlägg
12 januari 2009
740Fors skrev:
Tjena tjena, topic kanske låter lite förrvirrande men visste ej hur jag skulle förklara, började plocka ner fronten lite på min bil och det såg lite främmande ut för min del. Först sitter där en el-fläkt, tror jag det är, sen sitter där som nått element eller någonting, efter det sitter IC, sen kylet, sen ännu en fläkt. Behöver jag verkligen båda fläktarna? Samt vad är det där "elementet" för nått? Ser ut som ett kyl fast finns inga anslutningar=/, kan man slänga bort det? Bilen är en Volvo 740 tic -88. Om ni ej förstod riktigt ska jag försöka förklara bättre, Tacksam för svar:)

om du har AC e elementet till de...annars e de oljekylare..

948 Inlägg
12 januari 2009
låter som kondensorn för ac:n har du ingen ac eller den inte fungerar är det bara att kasta och "elfläkten" som sitter framför och fläkten för kylaren antar jag att du förstår att du behöver?

906 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
740Fors skrev:

om du har AC e elementet till de...annars e de oljekylare..

Ah tack, det är till acn då, oljekylet sitter jämte:P,

=)

906 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
TobbeTT skrev:
låter som kondensorn för ac:n har du ingen ac eller den inte fungerar är det bara att kasta och "elfläkten" som sitter framför och fläkten för kylaren antar jag att du förstår att du behöver?

Så jag behöver båda fläktarna? Fick för mig att el fläkt var efter monterat:P Men tack:)

=)

948 Inlägg
13 januari 2009
nej elfläkten är till för att kyla kondensorn

1 436 Inlägg
13 januari 2009
Precis, elfläkten är till kondensorn som är till ACn... Höfläkten är till kylaren och ICn...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Team Pro5
313 Inlägg
13 januari 2009
Caffe skrev:
Precis, elfläkten är till kondensorn som är till ACn... Höfläkten är till kylaren och ICn...

Sitter ingen höfläkt på turbo bilarna tongue dom har elfläkt på båda ställena tongue

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

1 436 Inlägg
13 januari 2009
Bommen skrev:
Caffe skrev:

Sitter ingen höfläkt på turbo bilarna tongue dom har elfläkt på båda ställena tongue

Åhh fan, skäms på mig! Då ändrar jag mig till främre och bakre carola-maskin. smile

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

906 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Bommen skrev:
Caffe skrev:

Dock har jag en likadan fläkt som jag hade på min sugis:P

=)

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 januari 2009
740Fors skrev:
Bommen skrev:
Caffe skrev:

Dock har jag en likadan fläkt som jag hade på min sugis:P

:-) ... hade jag på min TIC också..! en höfläkt å en el.  Original.

Sök