Hejsan, tänkte bygga laga ihop ett avgassystem till en Ford 5.0 efi sugmotor med headers och trimkam, men frågan är, skall jag ha dubbla 2½ hela vägen med fullflödesdämpare och en slutdämpare, eller skall jag bygga ihop rören efter fullflödesdämpare till ett 3" rör och en slutdämpare? nån kunnig som kan tippa vilket som ger mest effekt? Mvh andreas
Hejsan, tänkte bygga laga ihop ett avgassystem till en Ford 5.0 efi sugmotor med headers och trimkam, men frågan är, skall jag ha dubbla 2½ hela vägen med fullflödesdämpare och en slutdämpare, eller skall jag bygga ihop rören efter fullflödesdämpare till ett 3" rör och en slutdämpare? nån kunnig som kan tippa vilket som ger mest effekt? Mvh andreas
Har en precis likadan motor i min Mustang och man måste ha rätt diameter på rören i förhållande till effektuttag för en sugmotor vill ha ett visst motstånd annars förlorar man bara effekt på att sätta dit ett större rör. Jag beställde komplett avgassystem till min igår, gick på 900$ plus frakt. Då ingick headers, x-pipe från BBK samt catbacksystem från Magnaflow. Vad är det för bil motorn sitter i ? 2,5" låter som ett bra val, det har jag beställt till min också, har självklart dubbla rör, utan katalysatorer och endast 1 ljuddämpare. MVH Fredrik