3" Lmm

Bonn-Johan
16 januari 2009 · 245 Inlägg

Hur nogrann bör man vara om man bygger en egen 3" Lmm? Är det viktigt att den där ringen som tråden sitter i hamnar i mitten på röret osv? Funderar nämligen på att plocka isär orginalmätaren för att sedan montera det på ett vanligt 3" rör istället, kan det va en bra tanke?

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Marlboroman
16 januari 2009 · 8 234 Inlägg

Nogrannhet lönar sig minst sagt i ett sånt här projekt. Och ja, det är viktigt att ringen hamnar i mitten. Men annars så kan du ju plocka huset från en 16V som har 3"-hus (72m invändigt)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Bonn-Johan
16 januari 2009 · 245 Inlägg

Marlboroman skrev:
Nogrannhet lönar sig minst sagt i ett sånt här projekt. Och ja, det är viktigt att ringen hamnar i mitten. Men annars så kan du ju plocka huset från en 16V som har 3"-hus (72m invändigt)

Har en 960 Lmm ligger, delnummer 025, tror du det går att bara plocka över själva mätaren från orginalet till den?

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Marlboroman
16 januari 2009 · 8 234 Inlägg

Det ska gå, är ju bara att prova.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
TobbeTT
16 januari 2009 · 948 Inlägg

rockabillyshoes skrev:

Marlboroman skrev:
Nogrannhet lönar sig minst sagt i ett sånt här projekt. Och ja, det är viktigt att ringen hamnar i mitten. Men annars så kan du ju plocka huset från en 16V som har 3"-hus (72m invändigt)

Har en 960 Lmm ligger, delnummer 025, tror du det går att bara plocka över själva mätaren från orginalet till den?

vad har den för bosch nr för vissa 960 lmm kan du använda rakt på

Bonn-Johan
16 januari 2009 · 245 Inlägg

TobbeTT skrev:

rockabillyshoes skrev:

Marlboroman skrev:
Nogrannhet lönar sig minst sagt i ett sånt här projekt. Och ja, det är viktigt att ringen hamnar i mitten. Men annars så kan du ju plocka huset från en 16V som har 3"-hus (72m invändigt)

Har en 960 Lmm ligger, delnummer 025, tror du det går att bara plocka över själva mätaren från orginalet till den?

vad har den för bosch nr för vissa 960 lmm kan du använda rakt på

boshnummer 025

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Marlboroman
16 januari 2009 · 8 234 Inlägg

volvo_grabb skrev:
om man kör me 3" lmm blir ju mer mätt voltm lluft mot orginal? hur funkar de ihopa?

Rakt av blir det ingen höjdare, men mappar man om en eller byter till större spridare samtidigt (vilket är vanligast) så tar det ut varann och allt funkar som vanligt förutsatt att man skaffar rätt storlek på spridarna såklart.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Bonn-Johan
16 januari 2009 · 245 Inlägg

Marlboroman skrev:

volvo_grabb skrev:
om man kör me 3" lmm blir ju mer mätt voltm lluft mot orginal? hur funkar de ihopa?

Rakt av blir det ingen höjdare, men mappar man om en eller byter till större spridare samtidigt (vilket är vanligast) så tar det ut varann och allt funkar som vanligt förutsatt att man skaffar rätt storlek på spridarna såklart.

Jag har gröna 465cc spridare, vad borde jag ha för storlek på Lmm för maximal effekt å prestanda? Skall byta till 16T turbo snarast.. så alltså med 16T turbo å 465cc spridare borde storlen på min Lmm vara ?? för maximal prestanda å effekt?

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
TobbeTT
16 januari 2009 · 948 Inlägg

lmm från 960 ska ha 012 i slutnr för att funka och det är ingen idé att mont större lmm innan du monterar större turbo och spridare
S60R spridare 3"lmm, 16t och anpassat chip så borde det funka bra
http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=214474

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang