6355
Sök

wastgate strul 945 t

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
tja jag har bytt turbo agg till en t04e turbo men jag har lite problem för när den dumpar så blir det fladdrande ljud i den och wg e det dubbla tryckklockor på dvs 2st vakum en som går till turbin o en till insuget.

org sitter ju dumpen på turbin huset på denna finns det ingen så jag har satt dit en återcirkulerande och kopplat den på följande sätt.

dumpen sitter vid tryckröret vid insuget o returen är dragen till efter lmm.

vad kan det vara för fel?

spelar ingen roll hur löst jag ställer dumpen eller hårt samma problem och den öppnar o stänger som den ska även på tomgång..

någon som har den blekaste vad det kan vara för strul?

och någon som vet något om wg jag har för jag har aldrig sätt såna förut =P

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
ingen?

8 297 Inlägg
11 januari 2009
Dumpen då, vacuumslangen till den, har du dragit den till insuget? Och har du satt den åt rätt håll?

Ang wg:n så har man ibland 2 anslutningar för att kunna använda mottrycksstyrning. MEn gör du inte det så drar man bara en slang från insuget till anslutningen på toppen av wastegaten

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Dumpen då, vacuumslangen till den, har du dragit den till insuget? Och har du satt den åt rätt håll?

Ang wg:n så har man ibland 2 anslutningar för att kunna använda mottrycksstyrning. MEn gör du inte det så drar man bara en slang från insuget till anslutningen på toppen av wastegaten

ja det klar den sitter på insuget.

jo så har jag gjort att det övre vakumet är till insuget på wg.

men även det så testade jag att pys styra ladddet men det funkar inte och den öppnar o stänger oxså som den ska för jag får bara upp 1,1 i ladd med justering av staget på wg,

men det e skit samma för jag ska sätta brickor imorgon på anslutningen till wg

men fortfarande så dumpar den ju över tryck tebax i agget sad

224 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
så nu har jag köpt en bosch dump från saab men fortfarande har jag fladrande dump ljud i bilen!

ingen som vet felet?

Solfilmsmontör
950 Inlägg
17 januari 2009
För hårt ställd dump? Vet dock inte hur det är med återcirkulerande dump ventiler om man kan ställa den något. Annars brukar man ju få fladdrande ljud eftersom dumpventilen inte släpper all luft.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 januari 2009
hur löst min dump än är ställt å slår de i insuget på turbon å låter gött :p

vet inte hur du ska komma åt problemet...2 stora dumpventiler kanske löser de...

224 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
ja vette fan får kolla om jag ska sätta dit en till bosch brevid den andra..

Sök