oljetryckslampa

Mattias_79
17 januari 2009 · 26 Inlägg

har ett problem med min oljetryckslampa den tänder sig inte när jag vrider på tändningen den förra volvon jag hade så tände sig den när man slog på tändningen o slockna så fort motorn gått nån sekund min lampa i panelen är hel o kabeln till oljetrycks givaren är hel vad kan det vara för fel som gör att det blir så här?
volvo 740 b 230a

mrbuggy Entreprenör
17 januari 2009 · 1 784 Inlägg

Mattias_79 skrev:
har ett problem med min oljetryckslampa den tänder sig inte när jag vrider på tändningen den förra volvon jag hade så tände sig den när man slog på tändningen o slockna så fort motorn gått nån sekund min lampa i panelen är hel o kabeln till oljetrycks givaren är hel vad kan det vara för fel som gör att det blir så här?
volvo 740 b 230a

GIVAREN...

Mattias_79
17 januari 2009 · 26 Inlägg

kanske en dum fråga men hur funkar en sådan givare eftersom det bara är en kabel dit och hur hänger den i hop med lampan?

mrbuggy Entreprenör
17 januari 2009 · 1 784 Inlägg

Mattias_79 skrev:
kanske en dum fråga men hur funkar en sådan givare eftersom det bara är en kabel dit och hur hänger den i hop med lampan?

;-)..den jordar när du inget tryck har..sen när trycket kommer så jordar den inte längre...prova att vrida på tändningen...ta kabeln till givaren och jorda den i motorn nånstans ..samtidigt kollar nån om lampan lyser...gör den det så e givaren kass....!

Mattias_79
17 januari 2009 · 26 Inlägg

tack för svaret jag är inte så elektriskt kunnig så det var till stor hjälp:

mrbuggy Entreprenör
17 januari 2009 · 1 784 Inlägg

Mattias_79 skrev:
tack för svaret jag är inte så elektriskt kunnig så det var till stor hjälp:

De blir nog bra de där... ;-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang