Problem med värmen Renault Laguna

wo0zie
6 januari 2009 · 33 Inlägg

Tjenare.
Nu har det hänt nått konstigt med min bil, den har Ac (används inte).fram tills idag jag har haft värme i bilen, men nu märkte jag att det kommer knappt nån värme alls, det är lika kallt i bilen hela tiden, värmen och fläkten står på för fullt men det blir inte varmt alls i bilen, kan det ha nått med Toppackningen att göra?Snälla hjälp nån!
Renault Laguna 2.0RT -95

Volvo v70 "brukis" (2010)
Kedjan
6 januari 2009 · 37 Inlägg

har du kollat kylarvattnet. är de för lite i kan de påverka.

faltskog Avstängd
6 januari 2009 · 22 Inlägg

Säkert för lite glokol, vi hade det i båda våra bilar idag, blev som en propp, bilen blev varm men kom ingen värme= stop i systemet, ställ den i varmgarage, eller kör den varm nåra gånger sen gasa upp den lite grann 5-6 tusen, då lossna klumparna för oss iaf !

lillen006
18 januari 2009 · 52 Inlägg

Jag har precis samma fel på min bil, men har fullt med kylarvätska, och även rätt mängd glykol, men fortfarande ingen värme... det e ju vinter för tusan! tongue Köpte bilen i somras, å då e ju inte värmen det första man testar! (tyvärr:()

Men jag funderar på om värmereglaget i själva värmepaketet inte öppnar som det ska, för jag har haft loss slangarna från motorn och spolat med vanligt vatten ogenom, och det e inte alls samma flöde ut som jag ger på in. kan det va tätt nånstans tro?

73 de /sa6apv
Saab 9/5 Kombi "BioPower" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang