5905
Sök

fel på servopumpen?

rycket
19 januari 2009
Trådstartare
har en chrysler vision -94.har köpt den för 3 månader sen,nu har servon börjat krångla,den fungerar hur bra som helst tills man kört ungefär en halvtimme -1 timme,då börjar den bli väldigt trög att svängamed,men bara när jag står still med bilen,ger jag den lite gas samtidigt jag svänger så går det jätte bra.vad kan det vara för fel? är det servopumpen som börjar ge sej?  sen undrar jag vilken kylarvätska jag ska använda,vissa säger att jag ska ha den röda och andra säger att jag ska ha den vanliga?

Entreprenör
1 784 Inlägg
19 januari 2009
rycket skrev:
har en chrysler vision -94.har köpt den för 3 månader sen,nu har servon börjat krångla,den fungerar hur bra som helst tills man kört ungefär en halvtimme -1 timme,då börjar den bli väldigt trög att svängamed,men bara när jag står still med bilen,ger jag den lite gas samtidigt jag svänger så går det jätte bra.vad kan det vara för fel? är det servopumpen som börjar ge sej?  sen undrar jag vilken kylarvätska jag ska använda,vissa säger att jag ska ha den röda och andra säger att jag ska ha den vanliga?

Servon verkar behöva NY olja tycker ja de låter som...sen kylaren vet inte jag skillnaden på vätskor ens..själv använder jag det som jag har hemma för tillfället..

rycket
19 januari 2009
Trådstartare
servo oljan bytte jag för 3 veckor sen,den svindyra från chrysler.

Entreprenör
1 784 Inlägg
19 januari 2009
rycket skrev:
servo oljan bytte jag för 3 veckor sen,den svindyra från chrysler.

Blir de nåt skum eller så i burken då...?

rycket
19 januari 2009
Trådstartare
ja. efter en stunds körning så lir det lite vit aktig skum eller liknande i behållaren?

Sök