5770
Sök

CO Halt för hög

99 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Hej. Jag har en volvo 740. 90m ed F motorn i. Jag har bytt katen. men inte lamda sounden. Kan de va den? nån som vet. tack på förhand

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
Är inte "katten" med för hög Co halt, misstänkas kan lamdasonden samt luftmassemätaren, mät upp lamdasonden.

Entreprenör
1 784 Inlägg
12 januari 2009
M-S skrev:
Hej. Jag har en volvo 740. 90m ed F motorn i. Jag har bytt katen. men inte lamda sounden. Kan de va den? nån som vet. tack på förhand

Provat diagnostikboxen...?

99 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
ok. de är den boxen i motor rummet va? och hur kollar jag den?

2 452 Inlägg
20 januari 2009
hade med problem,fast har inte åtgärdat problemet utan gått förbi det så nu kan jag jobba ifred med bilen då den gått igenom....mitt problem är att mycket är bytt från nyare bil så som spridare som flödar mer o rördragningar som inte stämmer i motorn,tankade i enbart e 85 20 liter...hade väl 6liter vanlig bensin men det blev klockrent av alla värden...så nu är bilen besiktigad...o jag löser problemet som jag vet att det är...är den jävla sportkatten som bråkar....

döden kommer tillbaka

1 785 Inlägg
20 januari 2009
M-S skrev:

Vilka värden fick du på besiktningen?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök