5762
Sök

Död soppapump volvo 740?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
hejsan, igår när jag skulle fara iväg med 740;n, 88;a med b230F motorn, så snurra den runt bara men tände inte., kollade brämsle-reläet och det klickade när man vred på tändningen, då la jag mej under bilen och mätte på kablarna till pumpen när en kompis vred på nyckeln, inge ström alls. inte på 2;a läget eller på startläget.
så testa och byta både relä och tändplattan, ingen skillnad alls.
så vad kan det vara för fel, är väl inte nå mkt som ska kunna strula tycker jag :S..

väldigt tacksam för svar.   Mvh Daniel

375 Inlägg
17 januari 2009
du kan ju kolla stömmen vid säkringarna och se att det kommer fram dit.

Tottis_vbg
18 januari 2009
kan vara styrboxen också

blacken
18 januari 2009
tal0n skrev:
hejsan, igår när jag skulle fara iväg med 740;n, 88;a med b230F motorn, så snurra den runt bara men tände inte., kollade brämsle-reläet och det klickade när man vred på tändningen, då la jag mej under bilen och mätte på kablarna till pumpen när en kompis vred på nyckeln, inge ström alls. inte på 2;a läget eller på startläget.
så testa och byta både relä och tändplattan, ingen skillnad alls.
så vad kan det vara för fel, är väl inte nå mkt som ska kunna strula tycker jag :S..

väldigt tacksam för svar.   Mvh Daniel

Glutta på bränslepumpsreläet, kan vara glapp internt i det. Är inte heller omöjligt att det är glappt/dålig kontakt i "brädan" som pumpreläet sitter i..
Senast redigerat av blacken (18 januari 2009)

243 Inlägg
18 januari 2009
om den varken tänder eller får bränsle så kan det vara svänghjulsgivaren - den bryter både tändning och bränsle när den pajjar!

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
felet fixat.., var både bränslereläet och spridarreläet under huven som hade blivit kortslutna på nå jävla vänster, var typ -20 kanske därför tongue, men fixat nu iaf smile

176 Inlägg
22 januari 2009
tjabba. såg att du fixat felet, var precis som jag trodde ,reläna far hela tiden på 88orna, iallafall av min erfarenhet.. börjar den rycka när du kör är det åxå oftast bränslerelät

Sök