5698
Sök

Peugeot 106 1,4 Trim

619 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hur kan jag göra för att få litta mer frås i min pegga?
det är en förgasare.
Hur funkar det med turbo och förgasare?

290 Inlägg
1 februari 2009
det går inte alls med turbo och förgasare?

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
1 februari 2009
dr-aero skrev:
det går inte alls med turbo och förgasare?

Det går visst men man måste trycktäta förgasaren.

290 Inlägg
1 februari 2009
gör de då

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
1 februari 2009
Försöker du bara vara dryg nu då du blev bevisad fel? Det är absolut inga problem att trycktäta en förgasare. Nog med OT.

Jag vet inte hur man ska göra för att trycktäta din förgasare men då du funderar på en turbo konvertering så antar jag att du är ganska van att skruva under huven. Så de enklaste du kan göra då är att skaffa dig en Stromberg 175 cd eller ännu bättre en 175 cdus där du kan ställa in bränsle mängden bättre. Men en turbo konvertering kräver mycke mer jobb än att bara "slänga på" en turbo och se glad ut du kommer måsta bygga om ditt bränsle system för en förgasar bil har väldigt lågt bränsle tryck. Så de lättaste du kan göra är nog att skaffa en annan bil.

Här har du föresten en guide om hur du trycktätar en stromberg gasare http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249

619 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Okej, tack för allt.
Men finns det inget annat jag kan göra?
om vi skiter i turbo. vad finns det mer? ny kamm eller dubla förknasare ?

290 Inlägg
1 februari 2009
slappna avStoorn, inte dryg. kan bara önska lycka till att göra det på den bilen, jag tror inte att det går.men bevisa mig gjärna fel igen

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 februari 2009
Varför köpa en bil med liten motor o sen vilja trimma? Är det inte bättre o köpa en bil med stark motor direkt? Om du nu ska trimma så byt förgasare/plana toppen. Balansera gärna allt i motorn oxå och ett lättare svänghjul so blir det kanske lite mer fart på bilen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493
Senast redigerat av Rspeter (1 februari 2009)

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
1 februari 2009
dr-aero skrev:
slappna avStoorn, inte dryg. kan bara önska lycka till att göra det på den bilen, jag tror inte att det går.men bevisa mig gjärna fel igen

Okej, då får jag säga förlåt för att jag var otrevlig. Men de är ju som bekant ganska svårt att känna av någon annans humör och inställning på ett internet forum. Alla bilar går att turbokonvertera fast allt hänger ju på hur mycke tid och pengar man vill lägga.

Men igen tillbaka till ämnet. Hur du än gör kommer de inte bli enkelt eller billigt. Du kan säkert bygga en adapterplatta för att få dit en weber model liten typ dom 2 ports gasare som sitter i ford sierra eller liknande. Trim delar finns de inte gått om till peugeoter men om du söker länge nog kan du säkert hitta nått ställe som säljer kammar till din bil. Men de är inte så troligt att dom skulle ha till 1,4an då samma kaross fanns som gti modell med en 1,6a 16ventilare. Den tror jag faktiskt att de är lättera att hitta delar till.

Men annars så är de väll som alla andra sug motorer plana toppen porta toppen extraktor grenrör och lite öppnare avgassystem.

Sök