Trasig styrelekronik på golf II?

Schvampen
1 februari 2009 · 100 Inlägg

Har en Golf Gti 16v mkII.
Lyset slocknade sen dog bilen, nu går han inte få igång, trodde de var jordfel och kollade jordkabel visade sig att den var uppmurken vid fästet av jordningen och plåten var dålig, så ja bytte ut den, men bilen vägrar starta och inget lysa finns. De är som om startmotorn eller nåt inte vill slå till, har kollat alla säkringar och mätt upp strömmar till olika punkter och de finns ström men inget händer ändå. De som inte funkar är startmotor, kupefläkt, spolarpump, torkarmotor och lyset. Men bränslepumpen fungerar. Är de nåt med att de inte skickar någon signal när ja vrider om tändningen? har provat de mesta, försökt få liv i den med starthjälp, startkablar och laddat batteriet även använt ett annat batteri.

Tacksam för svar

Senast redigerat av Schvampen (1 februari 2009)

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
Volvo V70 (2010)
Volvo Amazon "Las dos puertas" (1966)
Volvo V70 (2010)
Schvampen
1 februari 2009 · 100 Inlägg

Ingen som varit med om de? eller vet va som bör kollas upp?

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
dr-aero
1 februari 2009 · 290 Inlägg

prova att rolla igång den, om det går byt starten.

Schvampen
1 februari 2009 · 100 Inlägg

dr-aero skrev:
prova att rolla igång den, om det går byt starten.

Men kan startmotorn göra så lyset och resten inte fungerar? för ja provade att ta en sladdstump och dra från den stora pluskabeln som går till celenoiden till den mindre kabeln som sitter på själva "motorn", och då drog den runt den men ytterst slött, men vrider man på tändngen får ja ingen respons alls.

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
dr-aero
1 februari 2009 · 290 Inlägg

kan vara bakstycket på tändningslåset.

Schvampen
1 februari 2009 · 100 Inlägg

dr-aero skrev:
kan vara bakstycket på tändningslåset.

kollade lite på de, kunde inte se nåt som såg konstigt ut. får ta och kolla upp de igen då.

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

Schvampen skrev:
Har en Golf Gti 16v mkII.
Lyset slocknade sen dog bilen, nu går han inte få igång, trodde de var jordfel och kollade jordkabel visade sig att den var uppmurken vid fästet av jordningen och plåten var dålig, så ja bytte ut den, men bilen vägrar starta och inget lysa finns. De är som om startmotorn eller nåt inte vill slå till, har kollat alla säkringar och mätt upp strömmar till olika punkter och de finns ström men inget händer ändå. De som inte funkar är startmotor, kupefläkt, spolarpump, torkarmotor och lyset. Men bränslepumpen fungerar. Är de nåt med att de inte skickar någon signal när ja vrider om tändningen? har provat de mesta, försökt få liv i den med starthjälp, startkablar och laddat batteriet även använt ett annat batteri.

Tacksam för svar

Mät var du har spänning någonstans! Glöm inte att det är lika viktigt att motorn är ordentligt jordad mot chassit inte bara batteriet.

Börja med batteriet vilken spänning har du med bilen avstängd? Vad har du sedan över startmotor och jord? Generator och jord? Kolla sedan vidare i säkringshållaren var du har på inkommande.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
cagiva_mannen Lysekil
2 februari 2009 · 90 Inlägg

jag hade liknade fel på min gammla 16 ventilare sätt en kabbel på plus polen på bateriet direkt till tändspolen så får du se om den går igång det gjorde min hade exagt samma fel . finns en ledig plats på din tändspole bara att ta en kabbelsko och trycka på

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Schvampen
2 februari 2009 · 100 Inlägg

dbjanoz skrev:

Schvampen skrev:
Har en Golf Gti 16v mkII.
Lyset slocknade sen dog bilen, nu går han inte få igång, trodde de var jordfel och kollade jordkabel visade sig att den var uppmurken vid fästet av jordningen och plåten var dålig, så ja bytte ut den, men bilen vägrar starta och inget lysa finns. De är som om startmotorn eller nåt inte vill slå till, har kollat alla säkringar och mätt upp strömmar till olika punkter och de finns ström men inget händer ändå. De som inte funkar är startmotor, kupefläkt, spolarpump, torkarmotor och lyset. Men bränslepumpen fungerar. Är de nåt med att de inte skickar någon signal när ja vrider om tändningen? har provat de mesta, försökt få liv i den med starthjälp, startkablar och laddat batteriet även använt ett annat batteri.

Tacksam för svar

Mät var du har spänning någonstans! Glöm inte att det är lika viktigt att motorn är ordentligt jordad mot chassit inte bara batteriet.

Börja med batteriet vilken spänning har du med bilen avstängd? Vad har du sedan över startmotor och jord? Generator och jord? Kolla sedan vidare i säkringshållaren var du har på inkommande.

Ja gjorde en ny batter i platta och allt med nya fästen och så, provat med att jorda med kabeln på olika platser till karossen.
Hade omkring 12-13 volt överallt.

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
Schvampen
2 februari 2009 · 100 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
jag hade liknade fel på min gammla 16 ventilare sätt en kabbel på plus polen på bateriet direkt till tändspolen så får du se om den går igång det gjorde min hade exagt samma fel . finns en ledig plats på din tändspole bara att ta en kabbelsko och trycka på

de kan ja ju prova me, har en annan tändspole liggandes, hoppas de löser de andra problemen me:P

Nu ska vi se sa den blinde te den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang