givaren till tempmätaren på en volvo 740 b230f?

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

Jag tror min givare är sönder eftersom den inte funkar som den ska och tänkte byta den men vart sitter den? och finns det mer än en tempgivarepå dessa motorer? ha kollat och det sitter troligt en på vänster sida av motorn ganska långt ner men de finns flera som det kan va känns det som men vilken är den rätta och va e dom andra till?

tacksam för svar!!smile

mange_240
4 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Lindqvist_ skrev:
Jag tror min givare är sönder eftersom den inte funkar som den ska och tänkte byta den men vart sitter den? och finns det mer än en tempgivarepå dessa motorer? ha kollat och det sitter troligt en på vänster sida av motorn ganska långt ner men de finns flera som det kan va känns det som men vilken är den rätta och va e dom andra till?

tacksam för svar!!smile

sitter under insuget.

mange_240
4 februari 2009 · 1 562 Inlägg

du kan ju prova att jorda kabeln oxå då ska mätaren ge utslag inne i billen

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

okej tack va e de för givare som sitter på vänster sida längre ner på motorn då?

elkenny
4 februari 2009 · 70 Inlägg

på avgas sidan eller insugsidan?

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

när man ska göra de kopplar man baraq utr givaren och ta en kabel och dra fråpn batteriet och håller på det guldiga på givaren så ska de ge utslag eller har jag fel?

elkenny
4 februari 2009 · 70 Inlägg

du jordar bara kabelen, "du kopplar förbi givaren"

mange_240
4 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Lindqvist_ skrev:
okej tack va e de för givare som sitter på vänster sida längre ner på motorn då?

ja menar du på avgassidan är de nog oljetryckskontakten du tänker på, är de på insugsidan kan de vara knacksensorn du sett

mange_240
4 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Lindqvist_ skrev:
när man ska göra de kopplar man baraq utr givaren och ta en kabel och dra fråpn batteriet och håller på det guldiga på givaren så ska de ge utslag eller har jag fel?

nej du tar kabeln som sitter på givaren å lägger den kabeln mot jord, med tändningen på men motorn avslagen.

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

okej och om tempgivaren ge utslag då ska den alltså funka korrekt?

elkenny
4 februari 2009 · 70 Inlägg

får du utslag så funkar ju intstrumnet då är det givaren som är det är fel på

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

okej men det sitter ju två givare över  varandra under insprutet? den ena gå ju in på toppen och den andra på blocket? vilken är vilken?

mange_240
4 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Lindqvist_ skrev:
okej men det sitter ju två givare över  varandra under insprutet? den ena gå ju in på toppen och den andra på blocket? vilken är vilken?

det är den som sitter på topplocket.

Lindqvist_
4 februari 2009 · 92 Inlägg

sitter de samma givare på en 16 ventilare ås man kan testa me den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang