Volvo 945 turbo angånde hur mycket Laddtryck jag kan ha laddar 1 ,1 bar nu håller detta i längden??

cagiva_mannen Lysekil
4 februari 2009 · 90 Inlägg

b230ft  med VX3 cam planad 531 topp vet ej om den är portad . 2,5 simons sportsytem från katt och bak samt 3tum från turbo till katt  ,3"sportkatt . Öppet luftfilter.
Viking chip. T19 Turbo större spriare gröna 968or. laddar 1.1 och det går kanon bra och jämt men skulle vilja veta om det håller i längden kan jag höja mera`? samt att jag inte ver om den är bräsnle chipad men den är tändchipad men den går jämt och fin och tycker att den borde vara det med det laddet??? . och det inget pyss trim är så överskattat . har ställt in wg klockan. är det någon som har några vetiga svar. skulle vilja veta hur jag får reda på om hur jag ska ta reda på om den är bränsle chipad OCh givetviss det jag skrev ovan

Senast redigerat av cagiva_mannen (4 februari 2009)

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
l0las
5 februari 2009 · 28 Inlägg

gasa tills det rasar:)!!

volvo_1987
5 februari 2009 · 1 675 Inlägg

det som kan ge upp är väl grejerna i blocket tyvärr sad

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 februari 2009 · 5 650 Inlägg

skulle jag vara du skulle jag söka på google hur mkt en t19 klarar som max tryck och hålla mig under den..

som tex min Garret turbo ska klara max 1.2 typ och jag kör på 1.1 visst håller vell inte lika länge som orginal tryck men onödigt och döda turbon tidigare än de behövs

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
cagiva_mannen Lysekil
5 februari 2009 · 90 Inlägg

okej men blocket klarar ju ´350 hk. raasar det så rasar det bara att köpa nytt . men lever bara en gång

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Frosted
5 februari 2009 · 1 878 Inlägg

1,2-1,3 när nog max du kan ta innan stakar börjar ge sig. om du vill leva på gränsen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
cagiva_mannen Lysekil
5 februari 2009 · 90 Inlägg

Frozen1985 skrev:
1,2-1,3 när nog max du kan ta innan stakar börjar ge sig. om du vill leva på gränsen.

Okej så det är max asså men hur många hk kan jag ligga på med allt detta?

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Marcus_89 Biltokig elektriker
5 februari 2009 · 3 352 Inlägg

Årsmodell på ditt block?

ToFFe-
5 februari 2009 · 39 Inlägg

Det är inte effekten som dödar, de e  vridmoment!

Kör du med en laddtrycks ventil eller en laddtrycks stryning kan du ladda på friskt utan risk för ras.

Om motorn nu e justerad för just detta.

bollen1986
5 februari 2009 · 3 714 Inlägg

gör som polaren

Skruva laddet i bott och se hur länge det håller tongue
Han laddade iofs 1,8 med orginalmotor(dock saab 900og) men höll ett par månader om man kör som folk

men laddtrycksventil eller liknande så ska det väl hålla hyffsat

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Mr-Crd Hårdast
5 februari 2009 · 143 Inlägg

1.4bar med k24 på rödblock.... orginal motor för övrigt..  dock mappade boxar, Ic, 3" mm....

Rooth07 Lindahls Gräv AB
5 februari 2009 · 716 Inlägg

1,2 Hår min röda hållt för i många många år med original botten mm. men tror inte man ska upp mer än så. Original IC:n pallar inte med mycket mer än 1,2 den spricker, sprävkte en på min i sommras.

cagiva_mannen Lysekil
5 februari 2009 · 90 Inlägg

motorn är från en 96 -97 fulltryckare då . håller blocket för detta föra ägaren ladda 1,2 och han hade inga  problem alls vet ej om nått mer är gjort vet bara att bilen drar en saab 95 aero 01 med ca 300 hk så den rör på sej. hur många hästar kan jag ha typ. motorn har gott 12400mil och nyligen helt igenomgången papper finns

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Karl-Bertil
5 februari 2009 · 518 Inlägg

bänka den så vet du istället för att folk ska sitta å gissa i 450 tusen sidor upp å ner för att sedan börja hålla på med :

nej det gör den inte alls för så vart det inte på min

osv osv i all oändlighet.

vill man veta effekt så bänkar man. sen att olika "bänkar" ger olika resultat är en annan femma men det skiljer ju inte så mkt som massa olika gissningar från den ene förstå sej påaren efter den andre.

Senast redigerat av Karl-Bertil (5 februari 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
epapower
5 februari 2009 · 593 Inlägg

man kan inte säga att den o den motorn klara si och så mkt ladd.. har du bra grejer och bra inställt kan man ladda på ganska bra utan problem. det är när en felinställd motorn får lite laddtryck som grjejerna börjar rasa.. det du ska göra i ditt fall är att skaffa ett ordentligt bränslechip som du kan lita på.. nu när du inte har ngn aning om va det är i boxen så tycker ja de är ganska vågat att ladda 1,1 me 19t turbo..

Hjälper inte att man har h-profil stakar o smidda kolvar om har fel grejer som gör att motorn går illa och blir spikningsbenägen..

Själv har ja 19t turbo, dock med lite andra grejer som mappad box osv, och ja kör fräsch org. bottendel och laddar ca 1,2 bar=inga problem..

förrest skrev du att du körde med PLANAD 531 topp??

cagiva_mannen Lysekil
6 februari 2009 · 90 Inlägg

asså den är planad men med vassare pin bultar samt tjokare stål packning. asså den är inte  planad mycket alls. men det luriga är att bilen rycker mycket på tomgång men inget när den är varm lr när man drar på samt att det bubblar i expantions kärlet när man har gast ordekligt. samt att elfläken tror jag inte är ikopplad, men den drar inget avtten och avgaserna är inte fuktiga eller så asså. samt att besiktiga den häromdagen . med 3 " från turbo till katt som också  3" katt"med sedan 2,25" från katt och bak . avgasytem lävker som ett sål ska byta till 2,5 simons på måndag på verkstad så det blir riktigt bra och tätt. fick höga värden på det mästa men besiktings gubben  trode det var för att den ladda bara 0,4 då okatten inte blev ordekligt varm. och att det läkte i avgas sytemet då . alla värden var med förhöjd tomgång. besiktiga den i tisdags och på onsdagen var jag inne och hämta mitt nya sportsytem . och då på vägen hem lossade Wg klockan . så et fick jag ju fixat då. och då upptäcke jag att ägaren innan hade slarvat med att dra ått klömmorna till tryck rören så gjorde det så sluta bilen ha hög tomgång och rycker knappt längre vad är detta med bilens betende att göra

Senast redigerat av cagiva_mannen (6 februari 2009)

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang