6754
Sök

25 mm dump anslutning på luftintagets fetaste silikon slang

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
tjo de är så att de är snart dax och beställa lite prylar till dumpen jag fick när jag fyllde år för 1 tag sen....

de jag fick va hybrid dump och en 25 mm anslunting som enligt kl racing ska sitta på plast/alu rör"ic" rör

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/564864_hpwr73.jpg
så där ser den ut...

men efter som återciklueringen måste hit till den fetaste silikon slangen på hela motorn

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/564856_ipmh1v.jpg

kan man då få den där 25 mm ansluntingen och fungera på den silicon slangen eller måste man köpa sån där t-addapter för dump ventil och sätta en muff efter lmm sen adaptern och sen luft intags slangen?

typ de ända jag fastnat på hitils i tanken och få återcrik tillbaka dit utan att de vandrar genom lmm igen och kronglar till allt

skulle va nice och veta hur andra gjort //Mattias

982 Inlägg
8 februari 2009
du vet att dumpen ska sitta på insugsröret va ?

5 650 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Beeenny skrev:
du vet att dumpen ska sitta på insugsröret va ?

trodde folk förstog när man skerv återcirkulering dumpen ska ju sitta precis innan insuget

åter cirkuleringen ska ju tillbaka till innan turbon för att den ska fortsätta snurra och bilen inte går skit och förlorar all luft efter som dumpen släpper ut 50% rästen går runt i systemet igen.

och efter som slangen är el deluxe typ så vill jag gärna veta hur man får på en anslunting så allt funkar som de ska och tex inte läcker och de slutar med att man måste köpa ny slang

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
8 februari 2009
det bästa du kan göra är att ersätta med ett rör, som du svetsar 2 rörstumpar på som du kan sätta fast återcirkulationen och vevhusventilationen på. för du lär inte få det tätt om du börjar mixtra med insugsslangen. då kommer bilen gå snålt om det bliur läckage. köp 2 silikonslangbitar att ha mellan turbon och röret och LMM och röret.

hoppas du förstår hur jag menar smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

5 650 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
_tedde88_ skrev:
det bästa du kan göra är att ersätta med ett rör, som du svetsar 2 rörstumpar på som du kan sätta fast återcirkulationen och vevhusventilationen på. för du lär inte få det tätt om du börjar mixtra med insugsslangen. då kommer bilen gå snålt om det bliur läckage. köp 2 silikonslangbitar att ha mellan turbon och röret och LMM och röret.

hoppas du förstår hur jag menar smile

förstår hur du menar men har inga svets skills alls  ..

men hur blire tex om man för silikon muff efter lmm sen mega slangen på efter den ihop klammrat så de inte läcker lr flippar lmm ur då? måste tillägga att min lmm flippra ur av öppet filter så den värkar lite känslig

Sök