Laddtrycksmätere volvo 850 T5

MichaelKnight83
1 februari 2009 · 99 Inlägg

Hej. Jag undrar hur man kopplar in en ny laddtrycksmätare till min 850. ? Tänkte ha den på A stolpen.
Tack på förhand.

Pontiac Trans AM "Knight Rider KITT Replica" (1991)
andreasgustavsson
1 februari 2009 · 819 Inlägg

Du plockar bort instrumentbrädan, letar fram vaccumslangen som går till original mätare och sätter ett t-kors på denna och vidare till din nya mätare. Plus och jord kan du ju ta ifrån i princip vad som helst som tänds när du slår på tändningen.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Christian S
1 februari 2009 · 4 815 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Du plockar bort instrumentbrädan, letar fram vaccumslangen som går till original mätare och sätter ett t-kors på denna och vidare till din nya mätare. Plus och jord kan du ju ta ifrån i princip vad som helst som tänds när du slår på tändningen.

ta bort i-brädan? nu är du allt ute och cyklar då det inte finns nån anledning att ta bort den.

Ta bort kåpan under i-brädan vid fötterna, där hittar du slangen till orginalmätaren (det är ett plaströr som övergår till en slang och är ungefär vid rattstången)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
drivein
16 februari 2009 · 223 Inlägg

han får väll ändå lyfta brädan om han ska ha en ny mätare låt säga genom sidan vid högtalaren på brädan och upp till A-stolpen. tongue

men det var absolut ingen dum ide om han vill ha den någon annan stans!

Senast redigerat av drivein (16 februari 2009)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Christian S
16 februari 2009 · 4 815 Inlägg

drivein skrev:
han får väll ändå lyfta brädan om han ska ha en ny mätare låt säga genom sidan vid högtalaren på brädan och upp till A-stolpen. tongue

men det var absolut ingen dum ide om han vill ha den någon annan stans!

Nej, ska han ha mätaren i A-stolpen så det räcker att ta bort klädseln på A-stolpen så kommer man åt att få upp slangen och kabeln till den i utrymet som blir där (har själv mätare i A-stolpen så jag vet hur man gör wink)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang