Volvo 850 T5 (225hk) Vs Saab 9-3 (210hk)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 februari 2009 · 13 742 Inlägg

henrikh skrev:
850 turbo med automat verkar det dock inte samma drag i. Jag åkte ikapp på motorvägen med en när jag körde 300E:n och 850n lyckades aldrig komma om och jag blev j*vligt förvånad.

Vad gör en 850 turbo automat  0-100 på?? Någon som vet på rak arm?

det som det handlar om är att man måste ligga exakt rätt fart när man ska trycka på med aut
fast jag har 300hk chipp i min så hamnar man i fel läge händer det inte mycket eftersom lådan inte vill slå ner tillräkligt långt på växlarna om man åker i fel fart
fast o andra sidan har jag även råkat ut för kickdown i 90km/h och det har börjat toksläppt när det varit lite fuktigt ute sad rätt spännande faktist


volvon går bättre på pappret det är ren fakta 5cyl är äkligt mysikt att åka med
lådorna är stabila

saab har jävligt stabila och fina motorer men lådorna verkar inte riktigt hålla så bra som dom borde

allt det kommer hänga på är vilken bil som är i bäst skick och vem som kör bäst

har åkt 850turbosar som är så slöa att man inte tror det är sant
rent ärligt så har jag inte åkt någon 850turbo varken aut eller manuellt som går som min gör med orginalbox så det verkar spela en jäkla roll i vilket skick dom är i
fast 14K är inte så jäkla långt säkert derför min går som den gör
medans 90% av alla importerade 850turbosar som gått 15-17K är tokmätarskruvade och är helt slut
oftast dom som det sitter någon gasglad i dessutom

enda saaben jag rejsat mot var en 9-5 2.3T och den gick faktist riktigt bra rätt jämnt vill jag påstå
minns att jag var måttligt road att jag just den dagen körde orginalbox i min bil och att den där j-vla lådan inte gör som jag vill (aut skit)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang