3499
Sök

Aktiv Bas...

Adder
972 Inlägg
5 juni 2005
Trådstartare
#1
Tänkt koppla in en aktiv bas i stereon:s lågnivå utgång men vilken lämpar sig bäst ?

Kolla på det som låg närmast till hands dvs brl.se och hitta 2 st som låg i min prisklass:

GAS Tube 8A 2.0

Basrör i smidigt format med inbyggt slutsteg. Kan kopplas in även om man saknar lågnivå. Monteringsfästen för hängande eller liggande montering ingår för en så enkel installation som möjligt.

Basreflexlåda: 8-tumsbas. Monteringsfästen för hängande eller liggande montering. Ställbar fasskruv 0-180 grader. Frekvensomfång 35Hz-2kHz. Uteffekt 160W max. 80W RMS. LP-filter ställbart mellan 80-120Hz. Hög/lågnivåingång 160mV-5,5V. 11-14,4V/10A. Mått 400xØ240mm.

http://www.brl.se/images/large/900TUBE8A20.gif

eller

GAS Aktiv baslåda 8 tum

En smidig och lättplacerad baslåda med stort basljud. En inbyggt mosfet förstärkare på 200 Watt driver ett 8" baslementet från GAS.

8-tums baselement. Impedans 4 ohm. 1,5" ASV aluminium talspole. Ställbart delningsfilter 80-180Hz. Frekvensomfång 25-180Hz. Känslighet: 90dB. Effekt: 200 W MOSFET förstärkare. Hög- och lågnivåingång. Medföljande tillbehör: Guldpläterad RCA-kabel 5m. Strömkabel 5m (2,5mm). Jordkabel 1m. Remotekabel 5m. 4st vinkelfästen. Mått: 420x255x255mm.

http://www.brl.se/images/large/900AS8.jpg

Den ska placeras i bagagen på en Volvo 440 dvs kombi kupé...

Vilken är bäst ? Känns ju som lådan kommer låta bäst lr låter dom lika bra så fast olika "karaktär på ljuden" lr vad man nu ska säga...

Är även öppen för andra förslag men max 1000 spänn...

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 634 Inlägg
10 juni 2005
#2
För 1000 spänn lär du inte få många andra förslag som du kanske märkt. Men däremot har jag ett kanonförslag om du vill få ut lite mer för pengarna du tänkte lägga. nämligen "Pioneer TS-WX206A" hos BRL: Just nu: 2 998 kr.

Men om du istället köper "Pioneer TS-WX206A" (LÄS: SAMMA) hos www.NetonNet.se kostar den Alltid: 1 890 kr. Alltså mer än 1000kr prisskillnad.

Jag tror att du blir minst 10ggr mer nöjd med denna basen. Jag hade iaf inte köpt att aktiv bas för 1000kr.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Adder
972 Inlägg
11 juni 2005
Trådstartare
#3
andreas_gbg_ skrev:
För 1000 spänn lär du inte få många andra förslag som du kanske märkt. Men däremot har jag ett kanonförslag om du vill få ut lite mer för pengarna du tänkte lägga. nämligen "Pioneer TS-WX206A" hos BRL: Just nu: 2 998 kr.

Men om du istället köper "Pioneer TS-WX206A" (LÄS: SAMMA) hos www.NetonNet.se kostar den Alltid: 1 890 kr. Alltså mer än 1000kr prisskillnad.

Jag tror att du blir minst 10ggr mer nöjd med denna basen. Jag hade iaf inte köpt att aktiv bas för 1000kr.

För det första så är det inte 1000 kr i pris skillnad... För på netonnet tillkommer frakt mm + att dom det blir fel som det blev på min huvudenhet som jag köpte därifrån så går det ju inte smidigt precis för dom att skicka hem en lapp så man först kan skicka den sen ska dom kolla den sen skicka tillbaka och det tar ett bra tag...

Du kanske inte skulle köpa nån av dom basarna men om du var tvungen skulle du välja röret lr lådan då ?!

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\


Sök