2138
Sök

Vägvärket ny regel 28 arpil.

566 Inlägg
4 april 2009
r-ted skrev:
81an skrev:
r-ted skrev:
fan va härligt att det skall regleras lite hårdare.

är så fruktansvärt trött på alla jävla bilar som vrålar förbi hemma på gatan hela tiden ...
speciellt gamla volvos med diesel

Ja det finns ju en del volvo dieslare med rakt rör runt vara/essunga trakten wink men dom slänger väl bara på en dämpare inför bes isf kan ja tänka mig.

ja förmodligen så gör dom väll det ... fan är itne du oxp en sån där d24-raggare tongue

nja har väl haft några stycken..men äger ingen nu smile

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
4 april 2009
Conny86 skrev:
Har faktiskt råkat ut för de där jävla striktare reglerna idag på besiktningen så kan ju lova att det är sant! fick mig en fet 2a för bullernivån på bilen.. lagomt skoj.. speciellt när man inte har orginalen kvar :S som sagt fan va bilar det kommer vara som inte går igenom.. Helt idiotiskt om jag får säga..

Bullernivå är väl inget nytt?
Läste jag i gamla besiktningspapper i en bil jag köpte.

MVH. Alex

3 650 Inlägg
4 april 2009
sånt snack ska man ju inte bry sig om..snackas ju tillochmed om att förbjuda biltrafik i stan..

218 Inlägg
4 april 2009
OBD i all ära men om man kör med motec styrsystem så får dom inte ut ett skit och fråga nr 2 vad händer om man tar bort OBD kontakten ?

97 Inlägg
4 april 2009
har inte hört något om att vässade motorer ska underkännas hos SBP men däremot kommer dom bli hårdare på bullernivån. när ja besiktade bilen sist fick ja höra att ja låg på gränsen nu, men att det garanterat kommer bli en 2a nästa år för att reglerna ska bli mycke hårdare, enligt han ja snacka med är det original avgassystem som gäller.

1 675 Inlägg
4 april 2009
MatteSundstrom skrev:
har inte hört något om att vässade motorer ska underkännas hos SBP men däremot kommer dom bli hårdare på bullernivån. när ja besiktade bilen sist fick ja höra att ja låg på gränsen nu, men att det garanterat kommer bli en 2a nästa år för att reglerna ska bli mycke hårdare, enligt han ja snacka med är det original avgassystem som gäller.

Det låter mer troligt, tur man ska köra på ett helsats 2,5 tum istället för traktor röret wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 april 2009
finns ju fina spjäll man kan köpa så man reglerar ljudnivån smile

blir nog att köpa ett sådant till nästa år...

26 Inlägg
4 april 2009
sir_daniel skrev:
finns ju fina spjäll man kan köpa så man reglerar ljudnivån smile

blir nog att köpa ett sådant till nästa år...

vart hittar man ett sånt då? som sagt ja fick en 2a på min bil å skulle behöva ett sånt..

26 Inlägg
4 april 2009
Kesler skrev:
sånt snack ska man ju inte bry sig om..snackas ju tillochmed om att förbjuda biltrafik i stan..

ganska svårt att inte bry sig om det.. speciellt när de sitter en 2a i besiktningdpapperna just för den saken..

Race For Fun!
379 Inlägg
4 april 2009
hihi är allt detta sant då har jag problem big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

301 Inlägg
4 april 2009
Pratade med gubben på besiktningen när jag var där med min golf förra veckan..
Å han sa att dom skulle ha hådare kvar på bullernivån..
Står på ett tilläggsblad till regbiviset hur mycket bilen får låta.. sen ökar dom den gränsen med 5db som felmarginal..

Så det blir plugg i för mej när det är dax för hondan.. den får låta 96db stillastående..
å 76db vid körning..
Senast redigerat av CTR-Jante (4 april 2009)

Avstängd
1 031 Inlägg
4 april 2009
Masterworks skrev:
Ska bli spännande o se vad dom tycker om trippla kattar? lol

Jag har slängt mina fyra kattar smile

Men har dispans att köra utan tongue

Sök