Hur röstar du på en bil?

KingWS6 TACS Medlem
4 januari 2009 · 457 Inlägg

_Glenne_ skrev:
* Skick
* hur mkt tid och energi som är nerlagt
* Hur den ser ut


Äsch, svårt att säga, men om vi säger så här, ett märke som jag hatar kan även få en femma av mig då jag inte röstar på märket utan jag röstar på hur bilen ser ut, är byggt och tid och energi nerlagt smile

Som det ska vara! En hyvens kille!

Martin 9-3 Fisketokig
4 januari 2009 · 2 997 Inlägg

JLilja skrev:

KingWS6 skrev:

JLilja skrev:

Så om en bil har 4.999 så röstar du en 1:a för att sänka snittet?

Man måste alltid rösta efter sitt eget tycke och lita på att andra gör det också. Man kan inte anpassa sin röstning efter hur andra gör det då blir siffrorna mer fel.

det e de jag menar tongue men som jag fattar det så röstar martin ner en bil som har högt betyg bara för att den har högt betyg...

Kolla gärna på min röstfördelning. Röstar väldigt sällan ner en bil. Snarare att jag låter bli att rösta än att lägga lågt. Lägger gärna högre betyg.

De få gångerna jag röstat lite lägre var uppenbara fall av "fusk" då en ny bil fått några snabba röster inkl de från samma stad... Kommer särskilt ihåg en helt original halvtaskig 10årig bil som inte ens var tvättad på korten. hade fått närmare 10st snabba 5or... Då vart det dålig röst av mig.

Systemet är ju byggt så att en 1a på en högt rankad bil inte biter så bra, som tur är.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Rushman Evolution Garage
4 januari 2009 · 1 299 Inlägg

WOW denna va fet!! = 5 poäng
Fy fan va röten = 1 poäng, väldigt sällan det händer dock, föredrar hellre att låta bli å rösta i så fall.

Sen när jag inte har röstat på ett halvår eller nåt så tänker jag "hmm jag kanske borde rösta lite..."
så kollar jag runt på ett gäng bilar å sätter 1-5 poäng efter tycke, men oftast röstar jag inte alls (dåligt av mig jag vet) Lämnar hellre en kommentar, det hjälper/värmer mer enligt mig.

Sky´s the limit...
Mercedesturbodiesel Sothora <3
4 januari 2009 · 1 201 Inlägg

+hur mycket dom skapat själva
+kreativitet

-----Add on plast! uscha

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
KingWS6 TACS Medlem
4 januari 2009 · 457 Inlägg

Mina röster.

5:   92 röster (35%)     Man "letar" ju upp bilar man gillar. Här är det mest jänkare, men även nån övrig.
4:   111 röster (42%)   Här ryms mest "stock" jänkare och en å annan "vilken som helst."
3:   38 röster (14%)     Letar inte runt efter denna kategoris bilar, Dessa "ramlar" man oftast bara in på.
2:   21 röster (8%)       Också bilar man "ramlar" in på. Mest bruksbilar, rosthögar o. dyl. Dock sällsynta här.
1:   3 röster (1%)         Dessa bilar borde inte ens bli upplagda. Här är det helt oanvändbara, trasiga bilar.

Att det är mycket 4:oor och 5:or förklarar jag med att det är dessa bilar jag är intresserad av att kolla på och därför aktivt söker mig dit.
Det låga antalet 1:or och 2:or beror dels på att det inte finns så många av dom här på g.org. Dels på grund av att jag inte är intresserad av de bilmärken där det är oftare man hittar bruksbilar samt rishögar, t.ex. Volvo. Inget ont menat. roll
De bilar jag gillar (dvs. sport-jänkare) är ofta av den karaktär att de är lite uddare och därför oftast bättre behållna.

Kram!

Senast redigerat av KingWS6 (4 januari 2009)

Minitaylor Killen med idéer.
4 januari 2009 · 193 Inlägg

Jag kollar efter hur bilen ser ut orginal, sen jämnför jag mer hur den ser ut i nuläget...Sen är handlar det om min egna smak för att få toppoäng!

- True to the Source -
Holiace
14 maj 2009 · 1 754 Inlägg

Skicket (Skitig på bilderna? Orignal? sliten?)

Stuket (Fult bodykit? Tyskstuk? Snygg lack?)

Charm (Vissa bilar är charmiga, det ger poäng)

Jag kan inget om allt.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
14 maj 2009 · 1 948 Inlägg

utseende: Kollar på helheten.

teknik: är den trimmad? väghållning?


Jag använder mig av hela röst-systemet, och tycker man är löjlig om man tycker att antingen att man ska ge en 5 eller så kan man ge fan i o rösta.

fula eller oseriösa bilar och vinterbilar får etta... sen går det uppåt efterhand som jag anser dem förtjänar. Och det är "no-mercy" från mig... jag är ärlig med min poängsättning.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Grabber Dagdrömmare
14 maj 2009 · 2 836 Inlägg

Själv bryr jag mig inte om poängen men vet att andra gör det!

Jag föredrar bilar med original utseende, snygga fälgar, kanske lätt stylad, inget show off för min del.
Kvalitén på bilderna o info om bilen så kan det bli en 5:a!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
bmx
14 maj 2009 · 7 100 Inlägg

tycker ja om den så får den full pott helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
14 maj 2009 · 1 123 Inlägg

grymm motorn bygge då få de 5:or av mig
tid,pengar,resultatet och a lots of kärlek som folklägger ner på sin bil de gör att bilen få höga betyg av mig

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
TripleC
14 maj 2009 · 222 Inlägg

_lee_jr skrev:
grymm motorn bygge då få de 5:or av mig
tid,pengar,resultatet och a lots of kärlek som folklägger ner på sin bil de gör att bilen få höga betyg av mig

På tal om kärlek så tror ja svenska folket har inte nå sånt kan säga det är enbart svartsjuka..

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Rojpen
14 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Tror det säger allt smile dom bilar man wow sån vill jag ha eller liknande får bra betyg smile eller liknande dvs bilar som faller en i smaken får bra betyg. å udviker å rösta helst om det inte är ett uppenbart rost högs nästa skroten exemplar, eller nån hemsk bil som är fult gjord/byggd händer dock väldigt sällan som synes nedan tongue

5:   312 röster (69%)
4:   79 röster (18%)
3:   53 röster (12%)
2:   5 röster (1%)
1:   1 röst (0%)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
14 maj 2009 · 1 948 Inlägg

TripleC skrev:

_lee_jr skrev:
grymm motorn bygge då få de 5:or av mig
tid,pengar,resultatet och a lots of kärlek som folklägger ner på sin bil de gör att bilen få höga betyg av mig

På tal om kärlek så tror ja svenska folket har inte nå sånt kan säga det är enbart svartsjuka..

vadå har du fått en etta eller?

Jag vet att folk är avundsjuka som fan, men alla röstar inte etta på en bil med mycket pengar och arbete nerlagt bara för att dem är avundsjuka! Personligen så tycker jag om kjolpaket mm, men de allra flesta bilarna ser förjävliga ut då dem väljer paket som inte ens ser ut att vara till bilmodellen i fråga.

Ska jag inte få rösta en etta pga. av att jag tycker bilen ser förjävlig ut? i vissa fall så kan man inte ens rösta etta och det tycker jag är synd, för det finns en hel del riktigt fula bilar i topplistorna.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
14 maj 2009 · 946 Inlägg

Grabber skrev:
Jag föredrar bilar med original utseende, snygga fälgar, kanske lätt stylad, inget show off för min del.
Kvalitén på bilderna o info om bilen så kan det bli en 5:a!

Håller helt och hålled med!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Moparboy440
14 maj 2009 · 4 682 Inlägg

går helt på stuket , och eventuella tekniska mods ger + . en bil behöver inte ha en fin lack för att få en femma från mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang