3197
Sök

Angående Importföretag.

vorsprung durch technik
277 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Tjenare hade tänkt importera en ny bil nu i dagarna och har pratat med säljare osv. Någon här som har erfarenhet från detta företaget www.s2w.4mg.com . Om ni skriver vad ni vet skulle detta vara till mycket stor hjälp.

Mvh Soderholm

139 Inlägg
20 maj 2009
Jag kan starkt rekomendera http://www.vikingtransport.net/ de har en kille i USA som pratar svenska som besiktar bilen åt dig och är det så att du säger att du inte vill ha den så tar de endast avgift för resan...du kan läsa allt det där i hemsidan.

Mvh

831 Inlägg
20 maj 2009
Sidan såg ju helknäpp ut? Vajsning just nu kanske?

Hur som helst verkade inte helhetsintrycket vara speciellt gott. Namnet höjer väl ett öga det med. Jag har inga erfarenheter men vart har du hittat denna firma?

Soderholm skrev:
Tjenare hade tänkt importera en ny bil nu i dagarna och har pratat med säljare osv. Någon här som har erfarenhet från detta företaget www.s2w.4mg.com . Om ni skriver vad ni vet skulle detta vara till mycket stor hjälp.

Mvh Soderholm

12 086 Inlägg
20 maj 2009
Vikingtransport har jag själva pratat med, dock aldrig använt mig av.
De va mkt trevliga i telefon och jag skulle inte dra mig för att använda dom.

139 Inlägg
20 maj 2009
Jag har använt mig av de och de funkar utmärkt big_smile

vorsprung durch technik
277 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Har kollat på en bil och killen som äger bilen säger att han använder sig att företaget. En annan sak som jag reagerar på är att han säger att ajg inte ska betalan något för frakt etc. annat bolag är inte aktuellt då han tydigen bara använder sig av dem.

139 Inlägg
20 maj 2009
Det är bullshit det där, han kommer att säga till dig att du inte behöver betala direkt till han och att du ska betala till transport företaget som en säkerhet, typ att han får pengarna när du hämtar bilen.

Hade jag vart dig hade jag sagt till han att det kommer en titta på bilen och är i bilen i bra skick osv så betalar han dig kontant och tar med sig bilen (syftar på vikingtransport) det var så jag gjorde, men jag köpte den från ett företag i USA.

Går han me på det så är det säkrare.

Hör av dig om du behöver hjälp

vorsprung durch technik
277 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Vad tar vikingtransport för att ta in bilar? ca pris .

139 Inlägg
22 maj 2009
det står på deras sida, men de tog för att importera den till tomelilla då runt 1600 dollar sen tar de ca 4000 i sverige för hamn avgifter och avlasting osv

Sök