Stöldförsök eller elbugg?? Fönster som rullat ner sig själva på BMW525

CillaK
8 juni 2009 · 2 Inlägg

Hej,

En mysko sak hände härom morgonen, fönstren var nerrullade och bilen olåst när jag kom ut på torgparkeringen. Framfönstren var nere exakt lika mycket (ca 15 cm) och bakfönstren lika mycket (ca 10 cm). Jag är helt hundra säker på att jag inte glömt låsa kvällen innan, och det skulle ju dessutom inte förklara att fönstren var öppna. Absolut inget annat konstigt märktes, inga spår av skadegörelse eller att någon skulle varit inne i bilen (t o m växelpengarna låg kvar i sitt lilla fack).

Det verkar dessutom hänt på morgonen, det hade regnat på natten men inget var blött i bilen - vilket det borde om fönstren var så mycket öppna som de var...

Har någon hört talas om något liknande?

/Cilla

Ksj
8 juni 2009 · 1 217 Inlägg

Spöken, alla gånger.
Du har en gast i bilen;)

Saab 900 "2.1an" (1992)
handydan
8 juni 2009 · 201 Inlägg

Ja! In the twilight zone!!!
Skämt åtsido! Jag har upplevd liknande... då hade det varit åska... ingen skada. Gjorde ett feltest, men hittade inget. (mysko)... Varför? Ingen aaaaaaning... <lol>

Be A Part Of The Driving Force
CillaK
8 juni 2009 · 2 Inlägg

Haha, min treåring tipsade om troll big_smile
Det kan ju ha varit åska faktiskt. Någon sa att man kunde öppna fönstren genom att hålla inne öppningsknappen på nyckeln fem sek eller liknande. Skulle ju kunna ha hänt i fickan på väg över parkeringen ev...
För säkerhets skull ska vi nog lägga ut lite godis på kvällarna till gasten för att undvika fler incidenter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang