inlåsta nycklar i bilen

Svensson Licens Svetsare
10 mars 2008 · 219 Inlägg

ja råkade låsa in mina nyklar i 745an på en folkracetävling förra året, ja va nära på att slå sönder förrarrutan, men så kom allt möjligt folk sen när d va slut å skulle testa att fiska upp nyklarna genom takluckan som stog på glänt 3 cm i bakkant. men så kom en annan med en bilantenn och stoppa in i nyckel hålet, vipps så gick låset upp, tog honom bara 10 sec innan han låst upp bilen utan några som helst märken lr dyligt

Zoltrix
10 mars 2008 · 438 Inlägg

zeolt skrev:
Hallo smile

Nu är de så att man har haft en gäst hemma hos sig (pappa som bjöd honom hem till hos från utlandet) o han hade tänkt o provsitta i min bil o så, men sen så lyckades han att glömma nycklarna i bilen o låsa in nycklarna, och tyvärr så har jag inte ngn reservnyckel heller, ganska så dumt,

Så min fråga är, ngn som vet hur man kan låsa upp bilen ?? utan att krossa rutan? kan man ringa Assistenen  (bilbärgaren) ? de kanske kan låsa upp ?

MVH Zsolt

Är det peggen du ska öppna?

zeolt
10 mars 2008 · 77 Inlägg

Zoltrix: Japp de stämmer helt korrekt!

TheFinnishFlash Avstängd
10 mars 2008 · 1 266 Inlägg

jag stoppa in en sopborste genom takluckan. och öppnade dörren på det viset smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
GreenGhost
8 juli 2009 · 46 Inlägg

jag glömde precis nycklarna i bilen och autolås gick på hmm 5min sen ^^ dom hänger i "kavajkroken" o dinglar hånfullt bakom rutan -.-

nadaclue Nattdrömmare
8 juli 2009 · 137 Inlägg

Åkte till en bekant o skull se film. Tröck ner låsknappen o drog igen dörrn, med nycklarna i tändingslåset. Senare på kvällen gick ja te en dynge runt öppen mack, fick mig en bit buntband. Använde två skruvmejslar och buntbande, fick enkelt tag på låspinnen så var dörr'n öppen, helt utan någon skada på bilen. Ruskigt enkelt, synd bara att långfingriga jävlar int kan använda sån metod utan måst slå sönder en ruta för att sno grejjer.

..:: mer vild än tam ::..
BMW 323 CI (2000)
OphanWitehall
8 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Låste in nycklarna i min gamla 240 med motorn igång för någon vintersedan. Jag tog en stor skruvmejsel och en slägghammare och gav mig på dörrlåset sen va problemet löst. wink

GreenGhost
8 juli 2009 · 46 Inlägg

Nu ska ni få höra min lösning på problemet tidigare ikväll smile

Jag Bestämde mig för att fälla in en dvdskärm i luckan till handskfacket då jag ville prova och det redan var trasigt ^^ Så jag tog ut luckan, hängde nycklarna på kavajkroken för att försäkra mig om att inte tappa dom. Stängde dörren och satte mig, sen hör jag somsagt ett klick och autolåset låste bilen lol

Så jag drog o träffa några vänner sen åkte jag och en annan tillbaka hem för att ge oss på problemet  big_smile
Vi böjde en galje och försökte få upp låset "rutvägen", det gick INTE.
Sen stoppade jag ner galjen ovanför dörren och fick tag i öglan smile min kompis drog ut dörren (bände) så nycklarna kom upp big_smile Nu börjar det som är mest spännande

Jag har alltså nycklarna i handen. Låser upp dörren (elektroniskt och sätter mig i bilen. Sedan skulle jag visa att det minsann går att trycka ner rutorna utan elen på (genom att bara dra på parkeringsljus) Så jag satte på parkeringsljuset och tryckte på knappen till fönsterhissen. Inget hände såklart på 2 sekunder sen... PANG! Hela rutan, vad ska man säga, gick åt helvette!?

Så nu sitter jag här med en pajjad ruta oich väntar på att få åka till skroten imorn ^^

Tack o hej!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang