Line honas kamlägen i en CA18DET

--Andersson--
19 juli 2009 · 12 Inlägg

som sagt görs detta eller är det bara att köpa ny topp då min lagerbana närmast kamdrevet har "skurit" och ser sådär ut hmm jag tror däremot inte att det är det som gör att kammen går grymt trögt då den gör det även utan 1:ans överfall på eller så är det att materialet lagt sig på ena sidan i lagerbanan och vill "vrida" kammen när man drar fast den roll hur som, går det att rädda toppen eller måste jag köpa ny.
ps. kammen ser som ny ut.

Senast redigerat av --Andersson-- (19 juli 2009)

Nissan 200sx "s13" (1992)
BMW 520i (1992)
jooeell driftsättare
21 juli 2009 · 169 Inlägg

ser kamen fin ut klarar det nog sig bara skrapa ner de värsta ojämnheterna om det finns några som sticker upp

Mike_200sx Mr: Mike
22 juli 2009 · 231 Inlägg

CA18DET:s topp är rätt snäll, så om det inte är allt för farligt så kan du nog slipa ner det. Vi har hydraliska lyftare så de ska nog gå fin fint!
Värre med mekaniska lyftare....

Lycka till!

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
--Andersson--
22 juli 2009 · 12 Inlägg

ok tack för svar big_smile

Nissan 200sx "s13" (1992)
BMW 520i (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang