6454
Sök

RÅD: låna pengar och köpa bil!

469 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
hejsan jag har tänkt länge att jag ska köpa mig en bättre begagnad bil runt 60.000kr, och bilen jag hade tänkt köpa är en bmw e46. Behöver nu lite hjälp med både tips om bästa lånet och vad man ska tänka på vad gäller e46, länka hälst inte till AP för det har jag redan läst! jag vill höra era egna tankar och erfarenheter tack. Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

2 982 Inlägg
10 september 2009
Prata med ngn bank som kan använda bilen som säkerhet, då får du lägre ränta.
kolla med alla banker, räntan kan skilja sig väldigt mycket.

469 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Residence skrev:
Prata med ngn bank som kan använda bilen som säkerhet, då får du lägre ränta.
kolla med alla banker, räntan kan skilja sig väldigt mycket.

okej tack för svaret.

461 Inlägg
10 september 2009
exoop skrev:
hejsan jag har tänkt länge att jag ska köpa mig en bättre begagnad bil runt 60.000kr, och bilen jag hade tänkt köpa är en bmw e46. Behöver nu lite hjälp med både tips om bästa lånet och vad man ska tänka på vad gäller e46, länka hälst inte till AP för det har jag redan läst! jag vill höra era egna tankar och erfarenheter tack. Mvh Niklas

Jag vet inte vad du tänkt för årsmodell, men jag skulle råda dig att köpa en -01 eller senare, då de tidiga e46 har allvarliga problem med att bakvagns-infästningen brister.. Det är mycket dyrt (om man inte kan göra det själv) och jobbigt att åtgärda!

BMW - Better Make Way

2 982 Inlägg
10 september 2009
jag var nära inpå att köra en E46a, väldigt snygga..
idag kan du få en jäkligt bra utrustad 330,325 el 325 för runt 70lappar med låga mil.

tänk på att nu när du ändå ska köpa beg på blocket eller likn. så är det du som bestämmer.
som säljare utav bil (sålde min för mindre än 2 veckor sedan) så är det jämt och ständigt problem med storprutare och snackare samt testförare.

finns enmassa e46or. har du bestämt dig för färg? motor? auto/man? inredning? läder? ljusanlägg?..
Senast redigerat av Residence (10 september 2009)

469 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Residence skrev:
idag kan du få en jäkligt bra utrustad 330,325 el 325 för runt 70lappar med låga mil.

tänk på att nu när du ändå ska köpa beg på blocket eller likn. så är det du som bestämmer.
som säljare utav bil (sålde min för mindre än 2 veckor sedan) så är det jämt och ständigt problem med storprutare och snackare samt testförare.

finns enmassa e46or. har du bestämt dig för färg? motor? auto/man? inredning? läder? ljusanlägg?..

färgen har jag bestämt och den ska vara silver metallic, motor är jag lite oense med mig själv om, vill ha en 325 eller 328 touring men dem är så ruggigt dyra att försäkra så det lutar nog åt en 320 touring.
inredningen ska hälst vara mörk och halvskinn men mörkt tyg går lika bra, resten ska vara mörkt. Bilen ska ha drag, färddator, farthållare och acc. Mvh N

Egenföretagare
999 Inlägg
10 september 2009
Hur mycket skall du lägga kontant?
Köper man en bil med lånade pengar är det rätt bra att ha helförsäkring, så ifall man krockar bilen slipper man sitta och betala av på ett lån på en bil man inte har längre.

Supraman
2 300 Inlägg
10 september 2009
Om du är medlem i facket brukar dom ha bättre avtal med någon bank.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

OEM <3
6 957 Inlägg
10 september 2009
Om du ska ta lån på säg 60-70.000kr, ha en buffert på säg 20-25 000kr iaf, tråkigt att
behöva belåna hela bilen.

Gå till din, boka tid eller gå på drop-in så hjälper dom dig med en bra lösning än att vi
här ska sitta och säga hur du ska ha det.

Men mitt tips: Spara ihop en lite buffert, det är det värt smile

Mvh

OEM <3

2 982 Inlägg
10 september 2009
exoop skrev:
Residence skrev:

färgen har jag bestämt och den ska vara silver metallic, motor är jag lite oense med mig själv om, vill ha en 325 eller 328 touring men dem är så ruggigt dyra att försäkra så det lutar nog åt en 320 touring.
inredningen ska hälst vara mörk och halvskinn men mörkt tyg går lika bra, resten ska vara mörkt. Bilen ska ha drag, färddator, farthållare och acc. Mvh N

sök även efter en med taklucka och org xenon, då brukar den oftast ha enmassa extralulllull

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
10 september 2009
weeeman skrev:
Hur mycket skall du lägga kontant?
Köper man en bil med lånade pengar är det rätt bra att ha helförsäkring, så ifall man krockar bilen slipper man sitta och betala av på ett lån på en bil man inte har längre.

som mig? smile krockade min audi s6 samma dag jag skulle skaffa helförsäkring. sad

-den satt som en fläskläpp-

OEM <3
6 957 Inlägg
10 september 2009
Denna är till salu: http://www.garaget.org/?car=76975
vad jag vet iaf, väldigt välvårdad smile

OEM <3

2 982 Inlägg
11 september 2009
sjlvklart skaffar du helförsäkring oavsett. smile

Sök