Eftersnack: Friday Night Meet 11/9 - 21.00

Patchi
16 september 2009 · 237 Inlägg

jo lindbloom, det förstår jag att ni lägger ner en massa tid osv, och det uppskattas verkligen av alla som kommer till era träffar, det jag menar är att inte hade ni uppskattat om det stod en idiot och skrek på er som om ni inte fattade svenska!? visst hade ni tyckt att det vore bättre om man kanske sa till första gången lugnt och som en normal människa innan man började att skrika? att man kritiserar erat team är väl inte så farligt, alla måste kunna ta lite kritik, även vårt team har fått lite kritik, det tar man lärdom av och inte gråter över det, säger inte ni att ni inte tar lärdom av det men jag tror att vissa inte verkar vilja förstå vad jag försöker komma fram till.

Lindbloom skrev:
tycker att de har gått lite väl över styr nu.. alla verkar glömma att vi håller i de här för allas skull. de gick inge vidare som sagt i fredags, mycke saker hände å ja satt i blocken uppe på vägen så kan inte säga va som hände nere vid starten. men saker händer så e de bara. kan inte alla sluta å hoppa på varnadra å faktiskt tänka på att vi har de roligt? alla verkar ha glömt de. de e tråkigt som team medlem att sitta å läsa alla påhopp på teamet, men de e inte så lätt att hålla i allting utan att lägga ner tid å energi på de, å va ja vet så lägger alla i teamet ner sitt hjärta å själ i de vi gör. å för att de ska funka så bra som de faktiskt har gjort så måste ju alla hjälpa till, gäller även publik å förare. när ni nu påstår att vi skriker på publik att backa så finns de ju faktiskt en anledning å de e för eran säkerhet, de e ju inte för skoj skull. de e svårt å nå ut till alla som står å tittar om man bara höjer rösten, så de e ju inte för att vi vill vara dumma elr va ni nu verkar tro. men nu tycker ja att vi lägger de här bakom oss, de som har hänt har hänt å kan inte göras ogjort. vi blickar frammåt till fredag nu å får den fredag som den ska va, inga incidenter å roligt å trevligt som de e meningen att de ska va.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Patchi
16 september 2009 · 237 Inlägg

För det första, syftar du på någon speciell person som är "stödig bakom skrivbordet"?

Självklart har väl vem som helst fattat att man ska backa och lyssna på dem som håller i starterna för säkerheten, det fattar väl vem som helst, men det är inte själva grejen som vi har diskuterat om. Grejen är att vissa tror sig vara "högre" än vad dem är, att stå och skrika det första man gör, så vinner man inte folks respekt eller att få dem att lyssna på en, ett tips hade varit att dem hade kunnat testa prata normalt första gången, lyssnar inte folk då så har man förståelse för att det blir gap och skrik, men tyvärr så testade inte dem det och folk lyssnade inte. När några killar sedan gick fram och pratade med alla lugnt och fint så backade alla, hur svårt var det?

Simster skrev:
bra sagt henke,


väldigt mycket gnäll i tråden tycker jag, både bra gnäll (det konstruktiva) och det dåliga gnället (rent j-a gnäll bara)

det är lätt att vara stöddig bakom skrivbordet och sitta och tycka och veta, men allt fungerar inte alltid enligt boken. Teamet gör sitt bästa utifrån omständigheterna.

vilka som gjort vad och sagt vad spelar ingen roll nu.

folk måste lära sig att lyssna och förstå själva att man ska backa och hålla avstånd från bilarna, det är en självklarhet. är man döv, blind och efterbliven, då kanske man kan ha överseende med att personen i fråga inte fattar att han/hon står för nära starten. och är det inte säkert att släppa iväg, då blir det inget av.

Alla och jag menar ALLA har nåt att lära sig av förra träffen. men publik som inte vill respektera säkerheten på myset tycker jag kan stanna hemma eller gå på krogen eller slåss nån annanstans istället.
snälla förstör inte för oss som tycker att det här är bland det roligaste som finns.

ser fram emot fredag, en kväll som förhoppningsvis blir som en fredagskväll SKALL vara. :-)

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
myggaan
16 september 2009 · 42 Inlägg

jag tror alla har lärt sig efter förra fredagen vad som gäller nu, glöm allt som hände de som hände tycker jag inte hade något med teamet o göra.

Manne_11
17 september 2009 · 193 Inlägg

Var inte med på myset för bilen behövde fixas... Men men..  tråkigt att det vart som det vart på träffen.. 

TNM är ett nystartat Crew som är under utveckling.. Killen/killarna som hjälpte oss var för att några i teamet hade förhinder som jag tex. Vi är under upplärning men tycker att vi klarar oss ganska bra iaf..

Pachi, du behöver inte ha åsikter om exakt alla inlägg som görs här..  Blir bara tråkigt när du försöker lösa det fint men lyckas inte utan bara väcker fler argument...  Jag är tacksam för allt tips som man får från alla. Det tar vi i teamet på möterna varje vecka och försöker utveckla FNM till det bättre. Jag är säker på att vi kan ha roligare nu på fredag än vi nånsing haft..

Hoppas alla kommer med ett glatt humor och vi ses på nästa FNM..

MVH // MANNE

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>
BMW 520d "D.D" (2010)
Ashki
17 september 2009 · 72 Inlägg

Blir himla tråkig stämning nu. Jag har framfört mina åsikter (och en del gnäll). Jag hoppas att det tas seriöst. Jag säger det inte för min skull och inte för att jag har hoppat av teamet och vill er illa, utan för att jag vill att ni faktiskt tänker på det så att era träffar kan bli bättre.

Ta det lite chill nu så ska vi inte ösa skit över varandra. Vi håller ju på med samma sak, bilar. De flesta av oss älskar det och jag tycker att vi behåller den riktlinjen.

Nu lägger vi ner tjaffset och slänger på de muntra minerna. Alla behöver inte älska varandra. Men det är bara onödigt att bråka. smile

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
17 september 2009 · 887 Inlägg

Håller med om att stämningen inte är den bästa här inne..
Antar att det t.om skrämmer iväg folk som vill säga sitt, dock inte om det som hände utan om själva träffen som faktiskt vart lyckad.
Vilket är riktigt tråkigt..

Jag säger så här.
Lägg ner "tjaffset" som är på gång, för det finns bara en risk att bli mer infekterat här inne och verkligen spårar ur.
Det som händer mellan teamen är egentligen en sak som ni faktiskt kan ta via pm, då snacket om det som bör snackas om har hamnat i bakgrunden av någon konstig anledning..

Istället för att kommentera varje inlägg som att någon kommer med personangrepp, så ta åt er istället, ta inte varje inlägg som ett påhopp. Och även om det kommer ett påhopp, skratta bara åt det.
Jag är forumsadministratör åt svenskafans Intersida, tro mig detta forum är hur lungt som helst jämfört med sandlådan man har att göra med där inne..
Se bara till att det fortsätter att vara lungt också.

Detta gäller både forumet och ute på träffarna, visa att ni är mer mogna än de andra.
Vi ses på nästa träff, jag tänker inte låta 1-2 idioter förstöra mina intressen.

Peace.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Patchi
17 september 2009 · 237 Inlägg

Manne, jag bryr mig inte ifall du eller nån anna  tycker att jag har för mycket åsikter, om det stör dig eller någon annan så kan ni väl säga det framför mig och säga varför det stör dig eller den andra så mycket. Anledningen till att jag svarar är för att ert nystartade team verkar tycka att det är okej att skrika på folk, istället för att tex säga, "vi ska tänka på det till ästa gång och testa med att prata normalt första gången och inte skrika direkt", ni verkar tycka att det är okej, vi får väl se om ni tycker att det är okej att andra skriker på er.

Manne_11 skrev:
Var inte med på myset för bilen behövde fixas... Men men..  tråkigt att det vart som det vart på träffen.. 

TNM är ett nystartat Crew som är under utveckling.. Killen/killarna som hjälpte oss var för att några i teamet hade förhinder som jag tex. Vi är under upplärning men tycker att vi klarar oss ganska bra iaf..

Pachi, du behöver inte ha åsikter om exakt alla inlägg som görs här..  Blir bara tråkigt när du försöker lösa det fint men lyckas inte utan bara väcker fler argument...  Jag är tacksam för allt tips som man får från alla. Det tar vi i teamet på möterna varje vecka och försöker utveckla FNM till det bättre. Jag är säker på att vi kan ha roligare nu på fredag än vi nånsing haft..

Hoppas alla kommer med ett glatt humor och vi ses på nästa FNM..

MVH // MANNE

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Patchi
17 september 2009 · 237 Inlägg

jag håller me dig att det verkar ha gått för långt, även från min sida, men jag hoppas bara att dem vaknar till innan det är försent. Anledningen att jag skrev allt är för att det är flera som stör sig men säger inget, tänker på att om dem inte skärper sig så kommer folk att tröttna ordentligt och kanske gör ngt dumt, det är därför jag skriver så att dem inte ska få något skit av andra idioter.
Hoppas att TNM inte tagit för illa upp av det jag skrivit, försöker bara få dem att vakna.

Jojje_ skrev:
Håller med om att stämningen inte är den bästa här inne..
Antar att det t.om skrämmer iväg folk som vill säga sitt, dock inte om det som hände utan om själva träffen som faktiskt vart lyckad.
Vilket är riktigt tråkigt..

Jag säger så här.
Lägg ner "tjaffset" som är på gång, för det finns bara en risk att bli mer infekterat här inne och verkligen spårar ur.
Det som händer mellan teamen är egentligen en sak som ni faktiskt kan ta via pm, då snacket om det som bör snackas om har hamnat i bakgrunden av någon konstig anledning..

Istället för att kommentera varje inlägg som att någon kommer med personangrepp, så ta åt er istället, ta inte varje inlägg som ett påhopp. Och även om det kommer ett påhopp, skratta bara åt det.
Jag är forumsadministratör åt svenskafans Intersida, tro mig detta forum är hur lungt som helst jämfört med sandlådan man har att göra med där inne..
Se bara till att det fortsätter att vara lungt också.

Detta gäller både forumet och ute på träffarna, visa att ni är mer mogna än de andra.
Vi ses på nästa träff, jag tänker inte låta 1-2 idioter förstöra mina intressen.

Peace.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Lindbloom Sthlm(s)low
17 september 2009 · 168 Inlägg

Patchi skrev:
jo lindbloom, det förstår jag att ni lägger ner en massa tid osv, och det uppskattas verkligen av alla som kommer till era träffar, det jag menar är att inte hade ni uppskattat om det stod en idiot och skrek på er som om ni inte fattade svenska!? visst hade ni tyckt att det vore bättre om man kanske sa till första gången lugnt och som en normal människa innan man började att skrika? att man kritiserar erat team är väl inte så farligt, alla måste kunna ta lite kritik, även vårt team har fått lite kritik, det tar man lärdom av och inte gråter över det, säger inte ni att ni inte tar lärdom av det men jag tror att vissa inte verkar vilja förstå vad jag försöker komma fram till.

Lindbloom skrev:
tycker att de har gått lite väl över styr nu.. alla verkar glömma att vi håller i de här för allas skull. de gick inge vidare som sagt i fredags, mycke saker hände å ja satt i blocken uppe på vägen så kan inte säga va som hände nere vid starten. men saker händer så e de bara. kan inte alla sluta å hoppa på varnadra å faktiskt tänka på att vi har de roligt? alla verkar ha glömt de. de e tråkigt som team medlem att sitta å läsa alla påhopp på teamet, men de e inte så lätt att hålla i allting utan att lägga ner tid å energi på de, å va ja vet så lägger alla i teamet ner sitt hjärta å själ i de vi gör. å för att de ska funka så bra som de faktiskt har gjort så måste ju alla hjälpa till, gäller även publik å förare. när ni nu påstår att vi skriker på publik att backa så finns de ju faktiskt en anledning å de e för eran säkerhet, de e ju inte för skoj skull. de e svårt å nå ut till alla som står å tittar om man bara höjer rösten, så de e ju inte för att vi vill vara dumma elr va ni nu verkar tro. men nu tycker ja att vi lägger de här bakom oss, de som har hänt har hänt å kan inte göras ogjort. vi blickar frammåt till fredag nu å får den fredag som den ska va, inga incidenter å roligt å trevligt som de e meningen att de ska va.

ja förstår va du menar, men de e lite svårt å få allas uppmärksamhet då.. många som står å pratar kasnke å mycke folk som ska höra. de e ju inge illa menat som sagt. å kritik e alltid bra, men tycker inte de e kritik längre, känns mer som om många sitter å klagar över de som vart i fredags å vill ha nån att anklaga, så då tar dom oss som anordnade de. å de simster menade va att många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan.

Masterworks
17 september 2009 ·

Jag fattar ingenting av detta tjafs, alla har nog fattat att denna fredagen
inte vart någon fullträff!!!

Lägg ner nu, fan, alla andra fredagar har ju vart kanon och
vilka andra träffar kan skryta med det?

Eftersom så många yttrar sig så måste det verkligen
vara en av dom viktigaste händelserna i deras liv och
då får det ju inte bli fel på träffen! hehehe...

Nää... Skärp er nu annars kommer jag att köra ifrån er allihopa i morgon! lol lol lol

(Bara bilen vill funka)!

Patchi
17 september 2009 · 237 Inlägg

Lindbloom skrev:

Patchi skrev:
jo lindbloom, det förstår jag att ni lägger ner en massa tid osv, och det uppskattas verkligen av alla som kommer till era träffar, det jag menar är att inte hade ni uppskattat om det stod en idiot och skrek på er som om ni inte fattade svenska!? visst hade ni tyckt att det vore bättre om man kanske sa till första gången lugnt och som en normal människa innan man började att skrika? att man kritiserar erat team är väl inte så farligt, alla måste kunna ta lite kritik, även vårt team har fått lite kritik, det tar man lärdom av och inte gråter över det, säger inte ni att ni inte tar lärdom av det men jag tror att vissa inte verkar vilja förstå vad jag försöker komma fram till.

Lindbloom skrev:
tycker att de har gått lite väl över styr nu.. alla verkar glömma att vi håller i de här för allas skull. de gick inge vidare som sagt i fredags, mycke saker hände å ja satt i blocken uppe på vägen så kan inte säga va som hände nere vid starten. men saker händer så e de bara. kan inte alla sluta å hoppa på varnadra å faktiskt tänka på att vi har de roligt? alla verkar ha glömt de. de e tråkigt som team medlem att sitta å läsa alla påhopp på teamet, men de e inte så lätt att hålla i allting utan att lägga ner tid å energi på de, å va ja vet så lägger alla i teamet ner sitt hjärta å själ i de vi gör. å för att de ska funka så bra som de faktiskt har gjort så måste ju alla hjälpa till, gäller även publik å förare. när ni nu påstår att vi skriker på publik att backa så finns de ju faktiskt en anledning å de e för eran säkerhet, de e ju inte för skoj skull. de e svårt å nå ut till alla som står å tittar om man bara höjer rösten, så de e ju inte för att vi vill vara dumma elr va ni nu verkar tro. men nu tycker ja att vi lägger de här bakom oss, de som har hänt har hänt å kan inte göras ogjort. vi blickar frammåt till fredag nu å får den fredag som den ska va, inga incidenter å roligt å trevligt som de e meningen att de ska va.

ja förstår va du menar, men de e lite svårt å få allas uppmärksamhet då.. många som står å pratar kasnke å mycke folk som ska höra. de e ju inge illa menat som sagt. å kritik e alltid bra, men tycker inte de e kritik längre, känns mer som om många sitter å klagar över de som vart i fredags å vill ha nån att anklaga, så då tar dom oss som anordnade de. å de simster menade va att många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan.

nej nej, det va inte så jag menade, förstår att många kanske tar ju er som ansvariga för allt som hände, men tex själva bråket har ni inte ngt med att göra, det fattar vilken normal människa som helst, och när jag skrev att man kunde testa att prata normalt så är det bara ett tips, ett tips som man skulle kunna ge till vilket team som helst. Jag menade verkligen inte att vara nån som bara klagar.. ville bara få fram och att ngn skulle förstå att det inte va okej med skrikandet. Det Simster skrev förstod jag oxå sådär, men om han syftade på nån speciell e upp till han om han vill va som sin egen mening "många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan" eller skriva upp namnet här.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Lindbloom Sthlm(s)low
17 september 2009 · 168 Inlägg

Patchi skrev:

Lindbloom skrev:

Patchi skrev:
jo lindbloom, det förstår jag att ni lägger ner en massa tid osv, och det uppskattas verkligen av alla som kommer till era träffar, det jag menar är att inte hade ni uppskattat om det stod en idiot och skrek på er som om ni inte fattade svenska!? visst hade ni tyckt att det vore bättre om man kanske sa till första gången lugnt och som en normal människa innan man började att skrika? att man kritiserar erat team är väl inte så farligt, alla måste kunna ta lite kritik, även vårt team har fått lite kritik, det tar man lärdom av och inte gråter över det, säger inte ni att ni inte tar lärdom av det men jag tror att vissa inte verkar vilja förstå vad jag försöker komma fram till.


ja förstår va du menar, men de e lite svårt å få allas uppmärksamhet då.. många som står å pratar kasnke å mycke folk som ska höra. de e ju inge illa menat som sagt. å kritik e alltid bra, men tycker inte de e kritik längre, känns mer som om många sitter å klagar över de som vart i fredags å vill ha nån att anklaga, så då tar dom oss som anordnade de. å de simster menade va att många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan.

nej nej, det va inte så jag menade, förstår att många kanske tar ju er som ansvariga för allt som hände, men tex själva bråket har ni inte ngt med att göra, det fattar vilken normal människa som helst, och när jag skrev att man kunde testa att prata normalt så är det bara ett tips, ett tips som man skulle kunna ge till vilket team som helst. Jag menade verkligen inte att vara nån som bara klagar.. ville bara få fram och att ngn skulle förstå att det inte va okej med skrikandet. Det Simster skrev förstod jag oxå sådär, men om han syftade på nån speciell e upp till han om han vill va som sin egen mening "många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan" eller skriva upp namnet här.

jaja absolut, men de e ju inte lätt å få allas uppmärksamhet å då blir de ju tyvärr så..
men tycker vi lägger ner de här nu för tror att vi förstår varandra.. vi ses imorn å har lika trevligt som vi brukar:)

Patchi
17 september 2009 · 237 Inlägg

Lindbloom skrev:

Patchi skrev:

Lindbloom skrev:

ja förstår va du menar, men de e lite svårt å få allas uppmärksamhet då.. många som står å pratar kasnke å mycke folk som ska höra. de e ju inge illa menat som sagt. å kritik e alltid bra, men tycker inte de e kritik längre, känns mer som om många sitter å klagar över de som vart i fredags å vill ha nån att anklaga, så då tar dom oss som anordnade de. å de simster menade va att många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan.

nej nej, det va inte så jag menade, förstår att många kanske tar ju er som ansvariga för allt som hände, men tex själva bråket har ni inte ngt med att göra, det fattar vilken normal människa som helst, och när jag skrev att man kunde testa att prata normalt så är det bara ett tips, ett tips som man skulle kunna ge till vilket team som helst. Jag menade verkligen inte att vara nån som bara klagar.. ville bara få fram och att ngn skulle förstå att det inte va okej med skrikandet. Det Simster skrev förstod jag oxå sådär, men om han syftade på nån speciell e upp till han om han vill va som sin egen mening "många vågar sitta bakom tangentbordet å skriva precis vad som helst men inte vågar stå för de dom tycker å säger när dom inte sitter vid datan" eller skriva upp namnet här.

jaja absolut, men de e ju inte lätt å få allas uppmärksamhet å då blir de ju tyvärr så..
men tycker vi lägger ner de här nu för tror att vi förstår varandra.. vi ses imorn å har lika trevligt som vi brukar:)

okej, tycker det oxå, kan be om ursäkt oxå ifall nån tagit illa vid det jag skrev innan.

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang