4856
Sök

Vad kostar en ny vindruta till en volkswagen golf -95?

3 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
I början av veckan köpte jag en volkswagen golf från 1995.. Det som stör mig är att vindrutan är ganska full med stenskott ( både mindre och lite större ).. Vad kan det bli att kosta att byta ut den då jag inte får på försäkring?

Även vindrutan där bak på bilen skulle behöva bytas för den är full med repor, men jag antar att det blir för dyrt för min börs.. Vad skulle det kunna kosta att byta den?

Jag räknade inte med att få någon superbra bil för den kostade endast 1900 euro här i finland  (ca 17100 kronor).. Så jag har lite rost att fixa på den, och så problemet med vindrutorna då.. Annars är den i bra skick, den är endast körd 155 000 km med och kamremmen är nybytt smile Den var på service strax innan jag köpte den!

x40
1 209 Inlägg
18 september 2009
svårt att säga ett pris på d. men kan säga ca 3000-5000 för vinrutan, bak kanske kan hitta för ett par tusen...  det e vad jag tror e inte helt säkert.. men jag vet att d en på blocket som säljer rutor till volvo men han kanske kan fixa fram till din golf...

Volvo S40 turbo.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
18 september 2009
cutejessika skrev:
I början av veckan köpte jag en volkswagen golf från 1995.. Det som stör mig är att vindrutan är ganska full med stenskott ( både mindre och lite större ).. Vad kan det bli att kosta att byta ut den då jag inte får på försäkring?

Även vindrutan där bak på bilen skulle behöva bytas för den är full med repor, men jag antar att det blir för dyrt för min börs.. Vad skulle det kunna kosta att byta den?

Jag räknade inte med att få någon superbra bil för den kostade endast 1900 euro här i finland  (ca 17100 kronor).. Så jag har lite rost att fixa på den, och så problemet med vindrutorna då.. Annars är den i bra skick, den är endast körd 155 000 km med och kamremmen är nybytt smile Den var på service strax innan jag köpte den!

Kontakta skrotarna i närheten.. Jag hittade en vindruta till corollan för 500:- i bra skick. Köpte lim (150:-) hos glasmästarn å bytte själv.
Tror inte en ruta till golf är speciellt dyr. Finns nog en del såna bilar på skrotarna. Även bakruta, eller så byter du hela luckan. Måste vara enklare än att ta ut den gamla å i med den nya.

Mvh Thomas
Senast redigerat av Volvo_Thomas (18 september 2009)

Mvh Thomas

3 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
Volvo_Thomas skrev:
cutejessika skrev:

Kontakta skrotarna i närheten.. Jag hittade en vindruta till corollan för 500:- i bra skick. Köpte lim (150:-) hos glasmästarn å bytte själv.
Tror inte en ruta till golf är speciellt dyr. Finns nog en del såna bilar på skrotarna. Även bakrutorna, eller så byter du hela luckan. Måste vara enklare än att ta ut den gamla å i med den nya.

Mvh Thomas

tack för era svar! Wow, det börjar låta som något för min börs wink Men jag är inte speciellt skicklig på bilar så är det inte svårt att byta själv?

3 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
och är rutan limmad eller listad på den? Någon som vet?

Hur dyrt kan det bli om jag skaffar fram en ruta men vill byta den hos någon som vet vad dom håller på med? wink

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
18 september 2009
cutejessika skrev:
Volvo_Thomas skrev:
cutejessika skrev:

Tror inte en ruta till golf är speciellt dyr. Finns nog en del såna bilar på skrotarna. Även bakrutorna, eller så byter du hela luckan. Måste vara enklare än att ta ut den gamla å i med den nya.

Mvh Thomas

tack för era svar! Wow, det börjar låta som något för min börs wink Men jag är inte speciellt skicklig på bilar så är det inte svårt att byta själv?

Du kan ju alltid höra med någon glasmästare vad dom tar för att byta ruta om du har någon lös.
Nu var det första gången jag bytte vindruta själv, men har skruvat i många år innan dess. Så för min del gick det som planerat smile
Skulle jag varit dig hade jag först kontaktat glasmästarn å rådfrågat dom.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Sök