Bmw IX på bromsbänk?

Batta
15 januari 2009 · 1 353 Inlägg

Rspeter skrev:

Hardjim skrev:
Det beror helt vad man har för nån AWD. De lite modernare fejk AWD kan ju köras men en Äkta AWD mår inte bra av det.

Mina GTs körs aldrig i bromsbänk.

Fejk AWD? utveckla gärna ditt svar.

skulle tro att han menar sån där som är på mer eller mindre alla moderna bilar,, att den driver på 1 fram och 1 bak när den är ikopplad.

BMW's tidiga IX (typ E30 och E34) diff bör man INTE köra i bromsbänken..

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
KHRacing
15 januari 2009 ·

Rspeter skrev:
Jag har aldrig läst någonstans att någon fått sin 4WD bil förstörd hos bilprovningen. Det rullar så sakta så det är ingen fara.

Skulle vilja se din min då om du ägt en Subaru Leone med konstant 4x4 smile
Den modellen har ingen mellandiff :-)

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
18 september 2009 · 1 778 Inlägg

Nej nej nej! aldrig en IX i broms bänk! Hela fördelnings lådan kan rasa på dom om man har riktig otur! Såg ett resultat av bilprovningens okunnighet på bmw verkstan i linköping för ett par år sedan. Fördelningslådan var skrot och fick renoveras, de värsta var att bilprovningen vägrade stå för skadorna! När jag besiktar mina bilar lämnar jag inte besiktnings gubben en sekund med blicken, har sätt så mycket konstiga saker dom kan hitta på.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Rspeter Audi A5 quattro driver.
19 september 2009 · 2 203 Inlägg

KHRacing skrev:

Rspeter skrev:
Jag har aldrig läst någonstans att någon fått sin 4WD bil förstörd hos bilprovningen. Det rullar så sakta så det är ingen fara.

Skulle vilja se din min då om du ägt en Subaru Leone med konstant 4x4 smile
Den modellen har ingen mellandiff :-)

Men har inte bilprovningen listor på vilka bilar som kan köras på bromsrullarna. Dom som inte går testas ju på väg när dom kör en sväng me bilen.

Bi0HaZZarD Speed FMK
19 september 2009 · 849 Inlägg

Rspeter skrev:

KHRacing skrev:

Rspeter skrev:
Jag har aldrig läst någonstans att någon fått sin 4WD bil förstörd hos bilprovningen. Det rullar så sakta så det är ingen fara.

Skulle vilja se din min då om du ägt en Subaru Leone med konstant 4x4 smile
Den modellen har ingen mellandiff :-)

Men har inte bilprovningen listor på vilka bilar som kan köras på bromsrullarna. Dom som inte går testas ju på väg när dom kör en sväng me bilen.

Alldeles riktigt. En poäng till dig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang