4222
Sök

24 September - Trafiknykterhetens dag!

1 489 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Den sista torsdagen i September varje år genomförs en landsomfattande manifestation mot rattfylleriet. För att väcka människor och göra så många som möjligt medvetna om det fasansfulla konsekvenser som rattfylleriet skapar, för såväl de drabbade som för dem som gjorde det dåliga valet och köra bil med alkohol i kroppen

Så står det i broschyren jag fick utav polisen när dom stoppade mig för 10min sedan, vanlig blåsning. Riktigt bra att detta med alkohol i trafiken tas på stort allvar!

Nån mer än jag som blåst ovanligt mycket idag?

Mvh Marcus
Senast redigerat av MarcusL (24 september 2009)

• Även den starka måste ta i när han skiter

106 Inlägg
24 september 2009
Nej, men har besiktat bilen idag och då stod dom där ock dela ut massa reklamer för de där "dont drink and drive" Jag håller med dig det bra att man tar det på allvar!

/Sandberg

Volvo Räcing

3 259 Inlägg
24 september 2009
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Hur mycket blåste du då?smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 489 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
JonR skrev:
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Har fått blåsa 2ggr idag, det är ungefär vad jag gör på ett år annars big_smile, trots att jag kör över 12.000 mil om året i jobbet smile
Senast redigerat av MarcusL (24 september 2009)

918 Inlägg
24 september 2009
Konstigt nog inte fått blåsa än.

1 754 Inlägg
24 september 2009
Själv har jag minst 365 trafiknyktra dagar om året :s

Jag kan inget om allt.

1 489 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Holiace skrev:
Själv har jag minst 365 trafiknyktra dagar om året :s

Synd att alla inte är som dig och mig då wink

164 Inlägg
24 september 2009
MarcusL skrev:
Den sista torsdagen i September varje år genomförs en landsomfattande manifestation mot rattfylleriet. För att väcka människor och göra så många som möjligt medvetna om det fasansfulla konsekvenser som rattfylleriet skapar, för såväl de drabbade som för dem som gjorde det dåliga valet och köra bil med alkohol i kroppen

Så står det i broschyren jag fick utav polisen när dom stoppade mig för 10min sedan, vanlig blåsning. Riktigt bra att detta med alkohol i trafiken tas på stort allvar!

Mvh Marcus

Är du säker på att du är nykter...roll

Sista torsdagen i september har redan varit, den 29 september är en tisdag dessutom...smile

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

1 489 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Malabar skrev:
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Är du säker på att du är nykter...roll

Sista torsdagen i september har redan varit, den 29 september är en tisdag dessutom...smile

Får väl skylla på att man varit vaken 20h tongue...

Menar givetvis 24/9. Däremot citerar jag bara broschyren wink

Mvh

1 339 Inlägg
25 september 2009
MarcusL skrev:
JonR skrev:
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Har fått blåsa 2ggr idag, det är ungefär vad jag gör på ett år annars big_smile, trots att jag kör över 12.000 mil om året i jobbet smile

Jag tror han menade hur hög promille du hade lol

KTM 660
537 Inlägg
25 september 2009
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Det förklarar den stora nykterhets kontrollen på vägen till jobbet igår.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 september 2009
Fick blåsa föra vecka, hade 0,00 wink, mycket trevigt polis med väl bemötande.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

9 108 Inlägg
25 september 2009
Har inte fått blåsa men var däremot på ett heldagsseminarium i onsdags som Dont Drink and Drive anordnade, rätt trevligt faktiskt wink Har hållt mig nykter nu i två dagar med roll

Sök