4158
Sök

När är det dags att sälja vinterdäck?

Saabifierad
2 031 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Nu börjar som bekant hösten lägga sig så jag undrar när ni tycker det är läge att sälja vinterdäcken om ni har en extra uppsättning? när börjar ni sälja/jaga vinterdäck?

Om man har lite sommardäck, är det ens någon idé att sälja dom här i höst eller är det bättre att vänta till i vår?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

\m/(><)\m/
742 Inlägg
25 september 2009
När första snön har kommit så är ju vinterdäck hårdvaluta tongue

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Saabifierad
2 031 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
isso skrev:
När första snön har kommit så är ju vinterdäck hårdvaluta tongue

Hehe cool Frågan är bara när den kommer, ibland dyker den ju upp i Oktober, ibland kan det hända att det först är efter julafton hmm

Bullet--- skrev:
jag var sent ute förra året, fick köpt däck dagen innan första snön, lite välplanerat,men för att besvara frågan brukar jag börja leta typ månadskiftet nov/dec.

Aha tackar tackar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

huh?
10 427 Inlägg
25 september 2009
Tycker man bör sälja nu eftersom säsongen börjar lite smått i oktober.

Själv köper jag vinterdäck på sommaren och sommardäck på vintern. cool

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Tycker man bör sälja nu eftersom säsongen börjar lite smått i oktober.

Själv köper jag vinterdäck på sommaren och sommardäck på vintern. cool

Kan ju alltid testa smile I värsta fall får det bli nya annonser senare tongue

Hehe det är smart, såg förra vintern att däcksfirmorna reade ut sommardäck rätt rejält cool

Sök