4277
Sök

Väldigt störande ljud (Saab 9-5) Update!! bild på möjligt fel! vad kallas "delen"?

Redlinefoto
259 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Tjenare

Jag har ett väldigt störande brus/blås ljud inne i bilen när man kör 50km/h+...det låter som om det blåser rakt igenom "fronten" in genom fläktarna FAST  det kommer inte ifrån dom om man lyssnar nära...

Detta gäller kombin detta ljud finns inte i min sedan, först trodde jag det var vindrutetorkarna men det var det inte, sen kollade jag listen som håller tät mellan motorhuven och den var hel

Det låter precis som om man sitter inne i ett rum och det blåser igenom någon ventil inget konstant ljud utan det kommer "vindpustar"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update:

Hittade kanske felet det fattas ett "plast skydd" under bilen, kan det vara felet?

Isåfall vad kallas/heter skyddet? kan man köpa ett från skroten?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24777/772248_9ho66y.jpg

Ha det gött
Där ska det sitta en kåpa (gör det ialafall på vänster sida.)
Senast redigerat av Fredrik wilhelmsson (27 september 2009)

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

3 259 Inlägg
3 september 2009
Inte från nån kupefläkt?

Stått stilla o varvat motorn o lyssnat om ljudet är där då också? Eller ökar det o sänks jäms med hastigheten? Är det bara exakt vid 50km/h eller kommer det smygandes o ökar o sänks i ljudstyrka?

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (3 september 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 september 2009
Bytat till sportfilter nydligen?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

3 295 Inlägg
3 september 2009
hjullager? brukar kunna låta lite hursomhelst big_smile

Redlinefoto
259 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Inte från nån kupefläkt?

Stått stilla o varvat motorn o lyssnat om ljudet är där då också? Eller ökar det o sänks jäms med hastigheten? Är det bara exakt vid 50km/h eller kommer det smygandes o ökar o sänks i ljudstyrka?

MVH/Jon

Någon fläckt tror jag inte det är...det är vid ca:50 det börjar, det är ett ojämnt blåsljud precis som om man hade fäst något på motorhuven  :S men det finns inget utanpå bilen som kan göra det ljudet, det som är det lustiga hmm  låter precis som om något fångar upp luft.

Hade förståt om man monterat något på bilen tex stylat den men den är ju helt orginal :S

MVH Fredrik

Redlinefoto
259 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
Memme skrev:
Bytat till sportfilter nydligen?

nepp

MVH Fredrik

Redlinefoto