mondeofin skrev:
Jag har haft en golf III gti 8v -94, den var rolig att köra men det gick massor med pengar till reservdelar, nästan allt som gick sönder var dyra saker.
Ett stort plus är att den inte drack så mycket bränsle 0.82 med min körstil sommartid 0.88 vintertid, vid riktigt inspirerad körning eller mycket stadskörning kunde det gå upp till 0.9 i medel/mi,l tror att jag aldrig fick den att dra mera än det.
Rost är en sak att se upp med, bakluckan är rostiga på nästan alla (under nummerplåten speciellt), kolla även noga under bilen speciellt vid pluggar och kanter kan det förekomma rost.
Under dom svarta skärmbräddarna lönar det sig också att kolla, vågade aldrig ha bort någon av dem på min men skulle kunna tro att du inte ska ta bort dem heller om du inte vill drömma mardrömmar om rost.
Priset kan jag tyvärr inte säga något om då vi har helt andra bilpriser här i Finland
På den du har lagt upp bilder på ser jag att sidokjolarna ser ut att saknas, där kan det vara möjligt att pruta på priset (ska man ha original är dom rätt dyra, tror jag betalade 150 euro (ca 1500kr) för en ny från VW)
Tror nog att det kan löna sig att byta samtliga remmar om den saknar servicebok, om jag inte minns fel ska kammremmen ändå bytas vid 230tkm
Kopplingen skulle jag också kolla upp noga, den är tyvärr inte allt för billig att byta
Min höll som sagt inte så bra, men det betyder ju inte att alla måste gå sönder, min hade gått 200tkm när jag köpte den och 226tkm när jag sålde den, under den tiden jag ägde den la jag nästan 3000euro! i reserv/slitage delar
Motorn är nog rätt svårtrimmad i och med att det är en sugmotor, men finns viljan så går det ju kanske att få någon hästkraft till
Lycka till med bilköpet!