Bensin frågor

NeXen
30 september 2009 · 26 Inlägg

Idag så var jag iväg och tankade bilen. Det blev en full tank i bilen och jag gick in och betalade med kortet och åkte sedan iväg. Efter en tio minuter ringer det på mobilen, jag hinner tyvärr inte svara utan lyssnar senare av röstmedelandet senare på dagen. Personen på mobilsvararen berättar att jag har betalt fel bensinota. Jag kollar mitt kvitto och där står det att jag har tankat 95 för ca 380 kronor, och jag vet att jag har tankat V-power för ca 600 kronor. Jag tankar alltid V-power i mina bilar cool

Min fråga är:
Det är ju inte jag som har gjort fel utan personen i kassan på bensin stationen, har jag någon skyldighet att betala den resterande summan om de skickar papper eller ringer igen?

Jag anser inte att felet är mitt, men jag tyckte däremot att det var rätt sjyst att få en full tank med V-power för 380 kronor!  wink

Hur skulle du själv ha gjort????

Senast redigerat av NeXen (30 september 2009)

Muttley
30 september 2009 ·

hade gjort rätt för mig.
220 spänn är ingenting.

expect1991
30 september 2009 · 1 814 Inlägg

Påpeka felet dem gjort, men står dem fast vid att du ska betala så gör det.

The_Rebel Gréve
30 september 2009 · 497 Inlägg

påpeka felet sen betala, är ju fan som stöld om man låter bli....  känns som att man "hittar" en stereo i en bil som man tar med sig i armen... de är ju också schysst roll

Sushikocken Sleeper
30 september 2009 · 3 084 Inlägg

Alla kan ju göra misstag... eller nästa gång du går till affären och handlar, så råkar dem knappa in 200 spänn förmycket. Tycker du då  det är okej att inte få tebax dem, så visst behåll dina pengar.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Hamilton
30 september 2009 · 8 865 Inlägg

NeXen skrev:
Idag så var jag iväg och tankade bilen. Det blev en full tank i bilen och jag gick in och betalade med kortet och åkte sedan iväg. Efter en tio minuter ringer det på mobilen, jag hinner tyvärr inte svara utan lyssnar senare av röstmedelandet senare på dagen. Personen på mobilsvararen berättar att jag har betalt fel bensinota. Jag kollar mitt kvitto och där står det att jag har tankat 95 för ca 380 kronor, och jag vet att jag har tankat V-power för ca 600 kronor. Jag tankar alltid V-power i mina bilar cool

Min fråga är:
Det är ju inte jag som har gjort fel utan personen i kassan på bensin stationen, har jag någon skyldighet att betala den resterande summan om de skickar papper eller ringer igen?

Jag anser inte att felet är mitt, men jag tyckte däremot att det var rätt sjyst att få en full tank med V-power för 380 kronor!  wink

Hur skulle du själv ha gjort????

Ska du tanka på samma mack flera gånger så är det bara att betala.
Du är skylldig att betala det du faktiskt har tankat!

Senast redigerat av Hamilton (30 september 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang