2154
Sök

Byta "soppamätare" på 850Turbo

103 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
é det svårt att byta ut givarn som styr soppamätaren eller?
för jag blir tokig på min mätare nu...tankar fullt, så står den på typ 60 liter...sen räcker det att jag kör typ 30 mil, så står lyser reserven...för att sen nästa ggn när jag startar bilen stå på 20 liter...osv osv...man vet ju aldrig hur mycke man har kvar...haha...lite jobbigt smile
Senast redigerat av canka (8 oktober 2009)

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

865 Inlägg
8 oktober 2009
kör efter trippen istället

103 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
no_fake skrev:

jo...det hade ju funkat...om jag nu vetat hur mycket den drar...soppalampan kan ju tändas när det enligt mej borde vara minst 30 liter kvar...sen efter  ett tag så ligger mätarn så långt ner på botten den kan, fast lampan är släckt...för att sedan gå upp en bit igen...

och nej...vill inte åka runt med en reservdunk och vänta på att jag får soppatorsk wink vill att det ska fungera som det ska wink

865 Inlägg
8 oktober 2009
canka skrev:
no_fake skrev:

jo...det hade ju funkat...om jag nu vetat hur mycket den drar...soppalampan kan ju tändas när det enligt mej borde vara minst 30 liter kvar...sen efter  ett tag så ligger mätarn så långt ner på botten den kan, fast lampan är släckt...för att sedan gå upp en bit igen...

och nej...vill inte åka runt med en reservdunk och vänta på att jag får soppatorsk wink vill att det ska fungera som det ska wink

tanka fullt och kör sen efter 20 30 mil så ser du ju hur mycket soppa det går i och så vet du hur mycket den dricker

103 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
no_fake skrev:
canka skrev:
no_fake skrev:

tanka fullt och kör sen efter 20 30 mil så ser du ju hur mycket soppa det går i och så vet du hur mycket den dricker

a jo...så kan man ju oxå göra...tänkte inte så långt wink hehe

MEN, vill ändå ha den fixad...så åter till frågan...lätt och byta?

402 Inlägg
8 oktober 2009
Om du lyfter på "golvmattan" i kofferten precis bakom ryggstödet så ser du två runda "lock", under det ena locket sitter tankgivaren och under det andra sitter soppapumpen. Bara att skruva!smile

103 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Pinnenpabacken skrev:
Om du lyfter på "golvmattan" i kofferten precis bakom ryggstödet så ser du två runda "lock", under det ena locket sitter tankgivaren och under det andra sitter soppapumpen. Bara att skruva!smile

tackar för det svaret smile
har du nån aning om vad en sån kan kosta eller?

402 Inlägg
8 oktober 2009
canka skrev:
Pinnenpabacken skrev:

Inte en susning.hmm

103 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Pinnenpabacken skrev:
canka skrev:
Pinnenpabacken skrev:

Inte en susning.hmm

hehe...okaj...aja, får la ta svängen om volvo å kika imon wink

4 824 Inlägg
8 oktober 2009
bytte bränslenivågivaren i min 850 förra hösten och den kostade då 831.25:- utan rabatt

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

103 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Christian S skrev:
bytte bränslenivågivaren i min 850 förra hösten och den kostade då 831.25:- utan rabatt

okaj smile tackar för det:)

å den funkade bättre sen efter det elelr?

4 824 Inlägg
9 oktober 2009
canka skrev:
Christian S skrev:

japp, den funkar kanon nu smile

till min bil va den ersatt och den nya såg inte riktigt likadan ut upptill så även ringen som håller fast givaren måste bytas (större hål) vilket jag inte visste när jag skulle montera den så jag fick lösa det genom att ta fram en kniv och karva upp hålet tills det passade.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

103 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Christian S skrev:
canka skrev:
Christian S skrev:

japp, den funkar kanon nu smile

till min bil va den ersatt och den nya såg inte riktigt likadan ut upptill så även ringen som håller fast givaren måste bytas (större hål) vilket jag inte visste när jag skulle montera den så jag fick lösa det genom att ta fram en kniv och karva upp hålet tills det passade.

tackar för det...då vet jag smile ha en kanonhelg...ciao
Senast redigerat av canka (9 oktober 2009)

Sök