Stereo+Ps2+Skärm

Tommy1984
21 juli 2005 · 1 Inlägg

Jag har just nu en ordinarie ljudanläggning som så många andra.. en cd-spelare (1 lågnivå) med 2 slutsteg o diverse högtalare.. Nu vill jag sätta in mitt Ps2 i bilen samt givetvis en skärm.

1. jag vill inte köpa dvd, har ju det i ps2:t, men hur gör jag för att få ljudet ifrån ps2:t till resten av systemet? måste jag ha aux på stereon i så fall?

2.vad behöver jag egentligen mer än just ps2 ock skärm? Fm-madulator? Aux-sladd? ac-dc omvandlrare? annat?

3. med alla dessa prylar hur ska det då sättas ihop? ;S (gärna ingående och exakt beskriving) ;>

4. http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010067517
en fin apparat jag hittat.. skulle denna kunna va till hjälp istället för omvnadlaren?

Tack på förhand big_smile

Senast redigerat av Tommy1984 (21 juli 2005)

rotel
21 juli 2005 · 136 Inlägg

japp skulle tänka mig att du behöver en aux för bäst resultat

Fredrikb
21 juli 2005 · 1 Inlägg

Hmm...

1. Vill du ha in ljudet behöver du AUX eller liknande. CD-växlaringång kan i de flesta fall duga. Har du inte det får du antingen använda en FM-modulator eller en FM-sändare. Ljudkvalitén blir förstås sämre.

2. Förutom rätt grejer för att få ljudet till stereon och bilden till skärmen behöver du naturligtvis någonting som ger ditt playstation rätt ström. Förmodligen är det en sådan du har hittat på Dustin, jag tror att du kan hitta en ännu billigare på kjell.com. Det kan naturligtvis vara risk för spänningsfall som gör att ditt playstation inte mår så bra/slår ifrån. Hur man löser det kan säkert någon annan vänlig själ med erfarenhet lösa.

3. se ovan.

Mvh
Fredrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang