4245
Sök

Drar massa bensin audi a4

118 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
har ett skit stort problem. min audi a4 drar ca 1,5 lite/mil,,,,, inte bra. den går lite fet tror jag, den axar inte iväg så snabbt som den gjorde "förr". själv tror jag det är kallstarts ventilen, men har ingen anning om vart den sitter.:S.... så om nån snäll själv vet.. säg. eller om nån annan har någon annan idé.. kom med den.
tack på förhand Eriksson

har nu tagit bort kallstratsventil kontakten(tror jag:P) den gick bättre, men kan ju inte kolla soppa förbrukning ännu. hoppas att det är bara den som är bäng. alla kablar ser skit fräscha ut. mycket fräsch bil i motorummet fast sina 26tusen mil big_smile
Senast redigerat av racertomten (17 oktober 2009)

Arg Snickare
875 Inlägg
17 oktober 2009
du har inte öppet luftfilter eller så på den? kan ju ta ett bra tag innan den blir varm nu när det är nära 0:an.
för min tar det ca 2,5 mil att bli "varm" (90c)

118 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
volvo_r-optik skrev:
du har inte öppet luftfilter eller så på den? kan ju ta ett bra tag innan den blir varm nu när det är nära 0:an.
för min tar det ca 2,5 mil att bli "varm" (90c)

nopp inget öppet.. ne inte¨så lång tid ,det tar ca 6km innan den blir varm. ditt problem är väll kankse att du har öppen termostat hela tiden.? 
2,5 mil lät mycket:P

155 Inlägg
17 oktober 2009
kan ju vara att ngn slang börjar bli kass o släpper luft då bilen fetar till .. kolla akf ventilen så att den är hel, att den inte släpper igenom konstant (ifall den gör de så känner bilen det som luftläckage o fetar till - men bör vara vid tomgång för de mesta)
Senast redigerat av mhp (17 oktober 2009)

A4 orginal till mer kreativ - :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 oktober 2009
hade en volvo 944 turbo som drog mer än alla andra såna .. då visade de sig att katten va helkass vilket gjorde att den drog 1.5-2 liter milen.

kolla slangar lmm katt osv / kolla felkoder brukar vell oxå dra mer soppa när bilen går i nödläge för nått är fel?

47 Inlägg
17 oktober 2009
Jag hade liknande problem med min bil i somras. Gjorde då en felsökning, och det visade sig att ena lambdasonden behövde bytas. Efter bytet, drar den nu normalt med bensin.
Hoppas det löser sig, lycka till!

629 Inlägg
17 oktober 2009
Kan mycket väl vara smygluft, kolla alla slangar har själv råkat ut för det, bilen blev både slöare och drack mer soppa.

Böj på slangarna och är det spricker, byt ut dom.

Mröh

Sök