4655
Sök

Byta bakskärm på volvo 740...

mulle mek
679 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
tja jag har fått en del rost som jag tycker ser piss ut och jag vill göra nått åt det. har funderat  på o rostlaga det men är mer intresserad av att byta ut hela skärmen till en fräschare utan rost.

min fråga är ifall man måste kapa  av den bakskärmen som sitter på nu och sedan svetsa fast den nya ?

för ska jag kapa o svetsa sen så måste jag också lackera om hela bakskärmen  och det ser inte bra ut med en nylackad bakskärm bara hmm  så jag undrar om det går att plocka ner bara utan o kapa., som med framskärmen  dom är det ju bara o demontera.

Gasar tills det Rasar !!!

1 339 Inlägg
17 oktober 2009
Du måste kapa, rostlaga ordentligt bara, på dina bilder ser det inte ut som om det är några större angrep.

mulle mek
679 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Du måste kapa, rostlaga ordentligt bara, på dina bilder ser det inte ut som om det är några större angrep.

det är inte så värst farligt mycket rost men det ser endå ut o va ganska mkt vid höger bakdörr på bakskärmen ner till sen under hjulhuset. aa   men måste man kapa någonstanst där det är synligt lr  är det ställen man inte ser ifall man inte öppnar bakluckan lr dörren ?

är det dolda ställen man ska svetsa så är det lungt. vill bara inte lacka om hela bakskärmen annars så kan jag sveta o kapa så länge man inte ser vart man svetsat ihop.

1 339 Inlägg
17 oktober 2009
Jag vet inte riktigt hur du definerar bakskärm faktiskt, "bakskärmen" går ju ihop med så mycket.. Ska du kapa och hålla på lär det synas  mkt mer och det blir bra mycket mer jobb också. Är det inte rosthål behöver du inte svetsa, blästra bara bort rosten så att all rost är borta. Det är vad jag hade gjort

mulle mek
679 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Jag vet inte riktigt hur du definerar bakskärm faktiskt, "bakskärmen" går ju ihop med så mycket.. Ska du kapa och hålla på lär det synas  mkt mer och det blir bra mycket mer jobb också. Är det inte rosthål behöver du inte svetsa, blästra bara bort rosten så att all rost är borta. Det är vad jag hade gjort

haha okej :p  men det är så jobbigt  o punktblästra yikes  tar tid det tongue  . aja får göra ett försök till o laga rosten  wink  tack iaf big_smile

258 Inlägg
18 oktober 2009
Kolla på min 760 så kan du se hur ja gjort wink

110 Inlägg
18 oktober 2009
r3zz1 skrev:
Volvo740an skrev:

haha okej :p  men det är så jobbigt  o punktblästra yikes  tar tid det tongue  . aja får göra ett försök till o laga rosten  wink  tack iaf big_smile

det tar mkt längre tid att få det bra med inpassningen, och sen kommer du gå och störa dig på att det ser snett ut bara för att du vet att skärmen är omsvetsad! wink

mulle mek
679 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
kaihaj skrev:
Kolla på min 760 så kan du se hur ja gjort wink

hahah jaa du. du har ju gjort  mer än vad jag tänkt göra  på min bil så det är ju en sak om hela bilen ska lackeras tongue skulle jag lacka om hela min bil så skulle jag också kapa bort varenda rost bit och dit med ny färsk plåt tongue. men jag vill ju skippa o lacka om hela bakskärmen då det ser förjävligt ut med en nylackad del och sen resten gammalt tongue annars skulle jag kunna kapa av skärmen direkt tongue

det tar mkt längre tid att få det bra med inpassningen, och sen kommer du gå och störa dig på att det ser snett ut bara för att du vet att skärmen är omsvetsad!

haha eh får göra det nogrant och att alla linjer går jäms med varandra wink så ska det inte va nå problem big_smile
Senast redigerat av r3zz1 (18 oktober 2009)

Sök