4921
Sök

Tjena ang köp av vinterbil Audi 100 2.0E -90

1 024 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
hej jag ska strax åka å titta på en Audi 100 2.0E -90 som jag ska ha som vinterbil bilen har rullat 18 tusen mil, jag kan inget om audi, tips att kolla på dessa bilar tex kända fel, Mvh Rand

Fd Bannad
657 Inlägg
17 oktober 2009
Om det är skivbromsar bak så är det väll ganska vanligt att dom är skeva, tydligen ska trummor va att föredra. Rost brukar vara lungt, då dom är galvade.

Min har snittat 1.3 nu, men jag har haft körkort i 1 1/2 månad så det kanske förklarar en del, har kört som en idiot!

lite smått överstyrda, går att ställa upp dom i kurvor osv på grusväg, men man måste satsa en hel del och dom är lite småläskiga.

Märkesbög

4 586 Inlägg
17 oktober 2009
Bromsoken bak med handbromsen inbyggd är något som kan göra en tokig. ta gärna med domkraft så du kan hitta upp bilen så du känner att handbromsen släpper. Sedan så ska man alltid ha som regel att dra i handbromsen vid alla stopp så slipper du detta problem

Kolla så grenröret ej läcker så slipper du massa extra arbete

Glöm ej att känna efter glapp i drivaxlarna
Senast redigerat av jocke_gronberg (17 oktober 2009)

157 Inlägg
17 oktober 2009
Rand skrev:
hej jag ska strax åka å titta på en Audi 100 2.0E -90 som jag ska ha som vinterbil bilen har rullat 18 tusen mil, jag kan inget om audi, tips att kolla på dessa bilar tex kända fel, Mvh Rand

läckande servepump    , visa elektronik glapp  tickade ljud  =lyftarna

audi 100

1 024 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
skoja inte, kollade på en bil igår, helvete stått stilla i 3 månader helt sönder rostade bromsar. osv knackade lite lätt i motorn läckte olja från kamaxelkåpan insug grenrör.. kamaxeln packningen läckte det olja ifrån täningslåset va brötet å lite panel.. finns roliga filurer på blocket som inte säger allt om bilen. iallfall tog bara 2 timmar fram å tillbaka trist!

1 024 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
nu va den köpt finns på sidan big_smile

Sök