5454
Sök

Audi S4 98' VS Audi S3 00'

1 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Tjena,

jag har väldig svårt att bestämma mig,

skulle vara jätte schysst om ni där ute kan skriva både bra och dåliga saker om dessa.

ta gärna upp:

Trimmning

Styling

Reservdelar

Väghållning

Osv...

Jätte tacksam för svar wink

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
28 oktober 2009
Vad är det exakt du vill veta?

S4an har ju en värre motor än S3 och är således lättare att få högre effekt i.
Styling? Man stylar inte en S-Audi. Dom är snygga orginal.
Reservdelar finns lite överallt. Vissa saker är modellspecifika och då rätt dyra.
Väghållning, S4 är ju större och lite framtung jämfört med den lite lättare S3an.

Om du har så svårt att välja så bör du provköra båda.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
28 oktober 2009
S4an har grymt mycket mer lätt trimmad motor än s3an... nu har jag inga exakta uppgifter men ska man upp i 300-400hk så kostar det inte alls mycket i en s4 men däremot i en s3 får man punga upp rejäla summor...

sen har vi ju de där med quattron S4an använder riktig quattro med torsen. däremot s3an använder haldex nån tidig generation... (rätta mig om jag har fel här)

styling då har vi ju de vanliga på båda... sänka, feta fälgar osv... som föregående sa s-audis ska inte ha bodykits o skit^^  Dock tycker jag S4an är trevlig med RS4ans takvinge (om det är en avant vilket jag hoppas!wink )

Reservdelar... Jadu S4an har ju Bi-turbo v6an mer cylindrar som kan strula och ett extra turbo agg... tror helt klart att s4an är dyrare rent ekonomiskt men hur mycket det får nån med mer erfarenhet av maskinerna svara på...

Om jag skulle välja skulle jag garanterat säga S4 avant:)

Four rings to rule them all!

Sök