Inbrott i garage i kolbäck natten mot måndag 28/9

tobbej
29 september 2009 · 2 Inlägg

Inbrott i garage i KOLBÄCK 2 mil utanför Västerås, om ni sett, hört eller blivit erbjudna saker så hör av er så kan man kolla upp det, stals saker för närmare 1 slät miljon. Skedde natten mellan 27e-28e september.

Bla:

1 HEL Röd Volvo 242 -82 FPG623 med svart Gr. A vinge, 16V Turbo motor med NIRA sprut, Sellholm Seqvensiell låda fabriks ny, Sellholm fjäderben, vita 17" Bride fälgar med Rdäck, R bromsar runt om, svarta MOMO stolar, svart MOMO mocca ratt, original Turbo instrument hus, turbon var en GT40R och det sitter 2st blå TIAL 44mm WG.
HELA bilen stals och togs troligen på transport.

Lösa delar som försvann var bla. R bromsar med original skivor, EBC redstuff belägg fram och original bak, VITA Compomotive fälgar med R888 däck, 2 st TIG svetsar, en Kempi 2000 som är orange och en Migatronic 180 som är grön.
Precis hur mycket tryckluftsverktyg osm helst, ja HELA garaget var tomt, det enda som fanns kvar var 2 pelar lyften, kylskåpet å kaffe bryggaren.

Har ni minsta lilla tips så snälla hör av er, det har inte vart NÅN som inte borde vart iu garaget innan, ingen som skulle köpa saker eller nått, bara bekanta TYVÄRR......

Har ni sett bilen eller kanske blivit erbjuden att handla saker så dra en signal så kan man åka å kika på sakerna som spekulant, finns kännetecken på alla delarna som gör dom unika.

070-18 355 33 Jonas
0733-750 654 Billy
070-757 29 36 Fredrik

Hittelön i olika storlekar är aktuell beroende på tips och "värdet" på det som återfinns via tipset!

kolvas
29 september 2009 · 4 001 Inlägg

Fy fan vad tråkigt, det verkar vara poppis att stjäla Volvo rally/racing-bilar.

Hoppas att sakerna kommer tillbaka

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
skrevraket
30 september 2009 · 9 Inlägg

Fy fan vad tråkigt detta är.. Lider med er!! Har snackat med lite bilintresserade polare på securitas som lovat hålla ögonen öppna..
Hoppas det kommer fram vem/vilka som gjort detta.
Hör gärna av er om det blir aktuellt med "hembesök" wink

skrevraket
8 oktober 2009 · 9 Inlägg

Bilen o prylarna (förmodligen det mesta) är hittade! smilesmile

kolvas
8 oktober 2009 · 4 001 Inlägg

skrevraket skrev:
Bilen o prylarna (förmodligen det mesta) är hittade! smilesmile

Fan vad gott!!!!

Skulle inte bli förvånad om samma personer är inblandade i fler stölder av rally/racing-delar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
t5rus
8 oktober 2009 · 31 Inlägg

Vem var det då? Eller vart hitta ni sakerna?

BMW 530i (2004)
skrevraket
8 oktober 2009 · 9 Inlägg

t5rus skrev:
Vem var det då? Eller vart hitta ni sakerna?

I Borås!!

Zwudda Refined
8 oktober 2009 · 1 770 Inlägg

Detta vill man ju GÄRNA höra mer om.
Borås ligger ju i mina hemtrakter.
En story vore kul smile

Gloremir hmmmm
8 oktober 2009 · 1 094 Inlägg

detta vill jag veta mer om då jag har haft påhälsning i mitt garaget inatt ca 03:00 enligt övervakningskameran. hela bilen borta...
gul nissan kingcab med bilsläp som var svart. har lasstat min projekt bil + massa delar och försvunnit.

enligt uppgifter från kompisar så har en liknande bil sets på väg mot sthlm men man vet ju aldrig. med tanke på att stölden i denna tråd hände ca 8 mil från mig.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
8 oktober 2009 · 1 342 Inlägg

En story nurå! Vill höra mer.. xD

Audis in Scandinavia Crew
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
9 oktober 2009 · 544 Inlägg

Vore kul å få veta mer hur hittandet av grejjerna gick till osv, samt uppmärksamma detaljer ifall någon mer blivit drabbad.

V8 - 4 Life
skrevraket
9 oktober 2009 · 9 Inlägg

Kan inte berätta mer innan allt är klart, utredningstekniska skäl. wink Kommer en story senare.

Zwudda Refined
9 oktober 2009 · 1 770 Inlägg

Låter underbart smile

Zwudda Refined
29 oktober 2009 · 1 770 Inlägg

Inget nytt än?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang