Rostskydda bilens undersida..

mx-tommi
4 november 2009 · 16 Inlägg

Tja!
Nu när vintern är påväg hade jag tänkt rostskydda min Peugeot boxer på undersidan av skåpbilen men vet inte riktigt vilket rostskydd jag ska välja så det hade varit toppen att få lite tips ang bra skydd ..Länka gärna produkterna:)
Vad kostar det annars att låta en firma göra det åt en ungefär?

Mvh Tommi

252life
4 november 2009 ·

Det viktiga är att du gör rent bilen och tar bort befintlig rost först. Sen är det tunnflytande tex Carostabil från mekonomen (den har mkt bra penetrerade egenskaper,bäst är Dinitrol ml men den är svår att få tag på) sen behövs svart tjockt slitskydd, Biltemas svarta är bra.

Undvik linolja (blir fläckar på lackerade ytor som inte går bort) Om du har tillgång till kompressor så skaffa en bra sprutpistol för 1L förpackningar

Att lämna in bilen kostar 8-20000 tusen

mx-tommi
4 november 2009 · 16 Inlägg

252life skrev:
Det viktiga är att du gör rent bilen och tar bort befintlig rost först. Sen är det tunnflytande tex Carostabil från mekonomen (den har mkt bra penetrerade egenskaper,bäst är Dinitrol ml men den är svår att få tag på) sen behövs svart tjockt slitskydd, Biltemas svarta är bra.

Undvik linolja (blir fläckar på lackerade ytor som inte går bort) Om du har tillgång till kompressor så skaffa en bra sprutpistol för 1L förpackningar

Att lämna in bilen kostar 8-20000 tusen

Hade varit toppen om du kunde ge mig nåt att söka på biltema när du säger slitskydd..för jag sökte efter det på biltema men fick inget svar smile


MVh Tommi

HansN83 x40
4 november 2009 · 1 209 Inlägg

36-2410, 36-2431 hittade dessa produkter kanske nåt att ha.. själv kommer att göra rostskydd på min vinterbil med nån av dessa....

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
mx-tommi
4 november 2009 · 16 Inlägg

mr_Hasse skrev:
36-2410, 36-2431 hittade dessa produkter kanske nåt att ha.. själv kommer att göra rostskydd på min vinterbil med nån av dessa....

Kanon bra ..sånt här gillar jag big_smile

Tusen tack smile

HansN83 x40
4 november 2009 · 1 209 Inlägg

vsg!! och lycka till....

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang