Lås Tråden, Och Ta Bort Allting !

Lucky Lackerare/Plastreperatör
31 juli 2009 · 55 Inlägg

man bör lägga klarlack ialf senast någon timma efter man lagt basfärgen inte dagen efter
risken är väldigt stor att klarlacken kan släppa sen. ville bara informera dig om det


Joas_86 skrev:
Uppdatering 2009 07 25

Tjaa tja nu var det ett jävla tag sen man gjorde en uppdatering big_smile Men nu är både S70in grundad ock lackad tongue

Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

BILDER KOMMER EFTER KLARLACKEN ÄR PÅ ! Då kommer de bilder på ifrån grunden, lacken, klarlacken ! Blir mer spänande att se då big_smile

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !


//Joas

Gizmojohan
31 juli 2009 · 3 295 Inlägg

Lucky skrev:
man bör lägga klarlack ialf senast någon timma efter man lagt basfärgen inte dagen efter
risken är väldigt stor att klarlacken kan släppa sen. ville bara informera dig om det


Joas_86 skrev:
Uppdatering 2009 07 25

Tjaa tja nu var det ett jävla tag sen man gjorde en uppdatering big_smile Men nu är både S70in grundad ock lackad tongue

Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

BILDER KOMMER EFTER KLARLACKEN ÄR PÅ ! Då kommer de bilder på ifrån grunden, lacken, klarlacken ! Blir mer spänande att se då big_smile

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !


//Joas

skumt att alla lackerare säger olika, men är det inte olika beroende på vilka färger man andvänder?fabrikat? sort?

jip
1 augusti 2009 · 272 Inlägg

441 säger du. Det är ju samma som jag har smile Bra val även om många hatar den färgen!

Senast redigerat av jip (1 augusti 2009)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Lucky Lackerare/Plastreperatör
1 augusti 2009 · 55 Inlägg

vad jag har fått lära mig så visst skilljer sig det mellan olika färger hur länge dom står öppna in för nästa lager utan att behöva slipa i mellan. å man slipar ju inte en basfärg för då blir det ju inte så bra hehe. finns grund färger så kan stå öppna 2-3dagar innan du kan måla på den utan att behöva slipa den igen om du förstår. men basfärgen funkar inte lika länge det är vad jag har fått lära mig hela tiden av alla dessa expertar från  olika färg tillverkare

Slave_joe skrev:

Lucky skrev:
man bör lägga klarlack ialf senast någon timma efter man lagt basfärgen inte dagen efter
risken är väldigt stor att klarlacken kan släppa sen. ville bara informera dig om det


Joas_86 skrev:
Uppdatering 2009 07 25

Tjaa tja nu var det ett jävla tag sen man gjorde en uppdatering big_smile Men nu är både S70in grundad ock lackad tongue

Så idag ska klarlack på. blev inget misslyckande med lacken, blev sjukt jävla bra alltså big_smile Sjukt nöjd jag är efter resultatet.

BILDER KOMMER EFTER KLARLACKEN ÄR PÅ ! Då kommer de bilder på ifrån grunden, lacken, klarlacken ! Blir mer spänande att se då big_smile

Så till veckan ska jag spackla framdörr, framskärm, sedan göra översyn innan grund. Så detta ska vara klart till på onsdag, då ska de grundas ! Sedan måste jag också bygga på sargerna på stötfångare sad Skit tråkigt !


//Joas

skumt att alla lackerare säger olika, men är det inte olika beroende på vilka färger man andvänder?fabrikat? sort?

Joas_86
1 augusti 2009 ·

jip skrev:
441 säger du. Det är ju samma som jag har smile Bra val även om många hatar den färgen!

Tackar jag älskar denna färg, de ska ja lacka på Audi senare ! lol


Varför var du inte till Mantorp i helgen ?

jip
2 augusti 2009 · 272 Inlägg

Kommer inte tävla något med den 2009. Blir VEMS, 1260cc och E85 i vinter istället, så man är redo för 2010!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Joas_86
2 augusti 2009 ·

jip skrev:
Kommer inte tävla något med den 2009. Blir VEMS, 1260cc och E85 i vinter istället, så man är redo för 2010!

Jaja lika bra köra att de håller, så du har rätt saker ! Vad gav du för ditt VEMS ?


Kommer gå fint med E85 senare ! big_smile

Joas_86
10 november 2009 ·

10 November


Riktigt dött på den senaste månader tyvärr hmm  Dock blev bilen skadad förut och tänkte snart att fixa upp skadan big_smile

OBS OBS OBS OBS !
Helst vill jag inte berätta vad orsaken hände, då jag vill helst bara glömma allting som har hänt med Volvo S70 T5.

Men som sagt ska försöka ta bilder på det som har hänt osv osv. Kommer också sälja iväg min race motor till Rand här på garaget. Och kommer köpa en original motor som bara ska renoveras och putsas upp. Denna s70 ska vara min bruks bil och en härligt SNYGG dragbil till strippen för Audi s4an.

Har insett att Audi S4an är för tok dyr att köra runt med på vardagen, den dricker då minst 1 liter i milen om jag kör lugnt, dock så är foten typ aldrig lätt wink Har du bara satt dig i bilen så är det försent, det är sjukt jävla rolig bil alltså ! Ingen Volvo kan bräcka en hård trimmad Audi 5 cyl big_smile De menar jag verkligen. Så S4an ska byggas endast för strippen och kanske kan köra runt gatan lite då och då tongue



Ska nog också kanske göra ny projekt tråd igen yikes





Mvh

Snitch Ointresserad.
10 november 2009 · 936 Inlägg

Joas_86 skrev:

Lind4hl skrev:
nja, andra kolvar som gäller då.. iaf med driftsäkerhet

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

Wow en hel sommar? roll Tycker inte direkt man ska snåla med sånna prylar när man närmar sig fyrsiffrigt.

Teabag appreciation club.
Joas_86
10 november 2009 ·

Snitch skrev:

Joas_86 skrev:

Lind4hl skrev:
nja, andra kolvar som gäller då.. iaf med driftsäkerhet

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

Wow en hel sommar? roll Tycker inte direkt man ska snåla med sånna prylar när man närmar sig fyrsiffrigt.

Det var hans budget kan jag säga dig ! Alltså 100.000 kosta att bygga med det var budget lol

Men då ska du verkligen ta en titt på hans Nova smalblock med stor jävla fet turbo sedan ha 1300 hk wink Så snål är dock han inte. Han prova också hur mkt kolvar skulle hålla för. Och nu vet man wink

Snitch Ointresserad.
10 november 2009 · 936 Inlägg

Joas_86 skrev:

Snitch skrev:

Joas_86 skrev:

För driftsäkerhet så ska man ha andra kolvar big_smile Men PPF har fortfarende bänka en turbo 5a med original kolvar till 900 hk. Dom höll en hel sommar med verkligen hård körning på strippen.

Och de kallar jag verkligen KVALITE ! big_smile

Wow en hel sommar? roll Tycker inte direkt man ska snåla med sånna prylar när man närmar sig fyrsiffrigt.

Det var hans budget kan jag säga dig ! Alltså 100.000 kosta att bygga med det var budget lol

Men då ska du verkligen ta en titt på hans Nova smalblock med stor jävla fet turbo sedan ha 1300 hk wink Så snål är dock han inte. Han prova också hur mkt kolvar skulle hålla för. Och nu vet man wink

Jag är aktiv medlem på ppf så jag vet vad för bilar han har byggt smile

Teabag appreciation club.
Joas_86
10 november 2009 ·

Snitch skrev:

Joas_86 skrev:

Snitch skrev:

Wow en hel sommar? roll Tycker inte direkt man ska snåla med sånna prylar när man närmar sig fyrsiffrigt.

Det var hans budget kan jag säga dig ! Alltså 100.000 kosta att bygga med det var budget lol

Men då ska du verkligen ta en titt på hans Nova smalblock med stor jävla fet turbo sedan ha 1300 hk wink Så snål är dock han inte. Han prova också hur mkt kolvar skulle hålla för. Och nu vet man wink

Jag är aktiv medlem på ppf så jag vet vad för bilar han har byggt smile

Härligt jag med ! Ett bra gäng där inne big_smile

Joas_86
10 november 2009 ·

LÅS TRÅDEN, OCH TA BORT ALLTING !

Ny tråd kommer då med S4an och Volvo S70 !







Mvh

Snitch Ointresserad.
10 november 2009 · 936 Inlägg

Joas_86 skrev:

Snitch skrev:

Joas_86 skrev:

Det var hans budget kan jag säga dig ! Alltså 100.000 kosta att bygga med det var budget lol

Men då ska du verkligen ta en titt på hans Nova smalblock med stor jävla fet turbo sedan ha 1300 hk wink Så snål är dock han inte. Han prova också hur mkt kolvar skulle hålla för. Och nu vet man wink

Jag är aktiv medlem på ppf så jag vet vad för bilar han har byggt smile

Härligt jag med ! Ett bra gäng där inne big_smile

Jaa bäckis han är mysig lol

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang