Gammal Volvo säkrare än modern småbil

Gemini__
21 november 2009 · 196 Inlägg

blacken skrev:

Gemini__ skrev:

blacken skrev:

Öhh? vadå "du anser" är du något körd i roten då?. Scorpion är i alla avseenden en sämre bil och vekare än Granada MK I och MK II vad är det som du har svårt med att förstå vad som avses med den meningen?..

Förstår vad du skriver, men då det endast är något du tror och inte kan styrka saknar det helt relevans i sammanhanget. Har förstått att du är ett stort fan av dessa bilar,  Du får givetvis säga vad du vill i denna diskussion, men du kan inte räkna med att bli tagen på allvar när du du inte kan backa upp dina påståenden.

om jag säger så här så kanske du förstår Svenska språket, jag VET att det förhåller sig så, någonting annat?..

Försök hålla en högre nivå på dina inlägg, blir lite trevligare nivå på forumet i sin helhet då.

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
blacken
21 november 2009 ·

Gemini__ skrev:

blacken skrev:

Gemini__ skrev:

Förstår vad du skriver, men då det endast är något du tror och inte kan styrka saknar det helt relevans i sammanhanget. Har förstått att du är ett stort fan av dessa bilar,  Du får givetvis säga vad du vill i denna diskussion, men du kan inte räkna med att bli tagen på allvar när du du inte kan backa upp dina påståenden.

om jag säger så här så kanske du förstår Svenska språket, jag VET att det förhåller sig så, någonting annat?..

Försök hålla en högre nivå på dina inlägg, blir lite trevligare nivå på forumet i sin helhet då.

Försök inte att verka intelligent eller annorstädes "sofistikerad" det funkar inte för dig liasom. Sant det finns inga "vetenskapliga belägg" för det jag säger, men jag har ägt en 10-15 st granador MKI och MK II, har även jobbat på plåtverkstäder och andra verkstäder i "några år" innan man blev förtidspank. Och det som jag har faktiskt och fysiskt i realiten har upplevt av dom bilarna och sett skador på dom vid kollisioner som dom olika modellerna har varit inblandade i under årens lopp, kan du bara försöka att bestrida för mig.

Gemini__
22 november 2009 · 196 Inlägg

blacken skrev:

Gemini__ skrev:

blacken skrev:
om jag säger så här så kanske du förstår Svenska språket, jag VET att det förhåller sig så, någonting annat?..

Försök hålla en högre nivå på dina inlägg, blir lite trevligare nivå på forumet i sin helhet då.

Försök inte att verka intelligent eller annorstädes "sofistikerad" det funkar inte för dig liasom. Sant det finns inga "vetenskapliga belägg" för det jag säger, men jag har ägt en 10-15 st granador MKI och MK II, har även jobbat på plåtverkstäder och andra verkstäder i "några år" innan man blev förtidspank. Och det som jag har faktiskt och fysiskt i realiten har upplevt av dom bilarna och sett skador på dom vid kollisioner som dom olika modellerna har varit inblandade i under årens lopp, kan du bara försöka att bestrida för mig.

Man behöver inte ha intelligens i detta fall, bara logiskt tänkande. Så du kan vara lugn.

Du har inte en tanke på att de bilar du fick in "under årens lopp" alla varit utsatta för unika olyckor. Det går således inte att dra några slutsatser från detta (när man jämför två bilar rakt av). Alla parametrar kan du omöjlighen haft tillhanda, ingen olycka är den andra lik. Ett ex. Att en Granada som frontat mot en Nissan Micra i 40 km/h klarar sig bättre än en Mercedes W124 som frontat mot en Volvo 940 i 90km/h torde vara den självklara utgången.

Senast redigerat av Gemini__ (22 november 2009)

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
blacken
22 november 2009 ·

Man behöver inte ha intelligens i detta fall, bara logiskt tänkande. Så du kan vara lugn

Hur skulle det då vara om du gav lite bevis på att den senare funktionen är aktiverad hos dig?. Försök att få in i pannbenet att det finns äldre skrindor som är "säkra" även med dagens mått mätt, och som både står och hävdar sig bra i den "konkurransen" även idag, defenetivt mot småbilar..

Ps: mot en Nisse micra så klarar man sig bra med en Puch Dakota..

Senast redigerat av blacken (22 november 2009)

Gemini__
22 november 2009 · 196 Inlägg

blacken skrev:

Man behöver inte ha intelligens i detta fall, bara logiskt tänkande. Så du kan vara lugn

Hur skulle det då vara om du gav lite bevis på att den senare funktionen är aktiverad hos dig?. Försök att få in i pannbenet att det finns äldre skrindor som är "säkra" även med dagens mått mätt, och som både står och hävdar sig bra i den "konkurransen" även idag.

Ps: mot en Nisse micra så klarar man sig bra med en Puch Dakota..

Precis, och där har Granadan inget att hämta mot de Mercedesmodeller jag hänvisade till i början av diskussionen. Inte ska jag behöva upprepa allt en gång till.

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
Navkapsel
22 november 2009 · 4 637 Inlägg

camaro67 skrev:

EmilHammarlund skrev:

Gemini__ skrev:
Ja, men ändå var det Scorpion (vissa modeller kallades fortf. Granada i England) som blev årets bil. Verkar konstigt då den äldre Granadan var/är överlägsen i allt.

Årets bil krävs det inte mkt för...
Finns många krockfarkliga bilar med dålig kvalitet som får den (av biltillverkaren betalade?) utmärkelsen...

Menar du att Scorpion är dålig? Det är nog en av de bättre bilarna som byggdes på 80-talet. Grymt mycket modernare än samtida volvo.

Har ingen vidare  koll  på Scorpio förutom att det finns bättre bilar enligt Svensk Bilprovning och Folksam men de kanske har andra fördelar, syftade på årets bil i allmänhet och där kan man se många riktigt misslyckade modeller.

Senast redigerat av EmilHammarlund (22 november 2009)

blacken
22 november 2009 ·

Gemini__ skrev:

blacken skrev:

Man behöver inte ha intelligens i detta fall, bara logiskt tänkande. Så du kan vara lugn

Hur skulle det då vara om du gav lite bevis på att den senare funktionen är aktiverad hos dig?. Försök att få in i pannbenet att det finns äldre skrindor som är "säkra" även med dagens mått mätt, och som både står och hävdar sig bra i den "konkurransen" även idag.

Ps: mot en Nisse micra så klarar man sig bra med en Puch Dakota..

Precis, och där har Granadan inget att hämta mot de Mercedesmodeller jag hänvisade till i början av diskussionen. Inte ska jag behöva upprepa allt en gång till.

Och jag är övertygad om att den kan ge dom en "match" speciellt om mercerna har några år på sin nacke.  För glöm inte bort att bägge modellerna avsedda och konstruerade för att vistas i samma "habitat", nämligen Autobahn och rattad av galna Tyskar och är följdaktligen anpassade efter det...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang