7343
Sök

Köpa Civic Type R eller Astra OPC

OEM <3
6 957 Inlägg
6 december 2009
brandt_ skrev:
Vad fattar du om bilar, du är brud :S du verkar kunna mer om brevlådor.

Hur kan du ens med att skriva sånt? Jävla hönsgårds-tråd !

Till T:
Av dessa bilar så skulle jag ta...hmm..oavgjort tongue Båda är bra på sitt sätt, har inte kört nya CTR:en bara åkt med och jag tkr ändå den är helt okej, gillar utseendet ju mer jag ser den och VTEC låter gött big_smile

Astran var nära jag köpte för 2 år sen, den har jag piskat kan jag lova tongue den är jättego att köra och
utseendet är ju helt klart okej smile men den satans mittkonsolen i blanksvart vill jag spy på!

Skulle nog ta Hondan i slutändan ändå..känns som om den håller lite mer värde i längden,
Oplarna rasar ju i pris, men om Opel gillas?! kolla på GT:n http://www.blocket.se/malmo/Opel_GT_2_0 … amp;last=1

Ett alt. till dessa bilar är denna: http://www.blocket.se/helsingborg/Mini_ … 13&w=3

En Mini Cooper S John Cooper Works big_smile den bör funka för shopping wink

Mvh

OEM <3

39 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
bil köpt vit Audi S3 my2010 tyckte hon om. Ni kan sluta tjafsa nu wink

V-Power
1 186 Inlägg
6 december 2009
NordiC skrev:

Ok förlåt de va inte meningen att försöka ge dig råd inför köpet. Ska inte upprepas.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
6 december 2009
NordiC skrev:

Vit bil är fina saker det wink Steg 1 i nu så rör den på sig sen big_smile

OEM <3

138 Inlägg
6 december 2009
Köp en Corsa OPC, roligare än de båda andra tillsammans!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 december 2009
S3 är ett kanonval!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 339 Inlägg
6 december 2009
Craazy_ skrev:
Sen när har opel tillverkat bra bilar ????? opel e rent sagt skit ... kan aldrig jämföras med japanare .. om ni ska klaga på rosten hos japanarna  så e opel inte så mkt bättre på den biten heller , men nya jappsarna ska tydligen ha en bättre kaross nu ,,, Om du vill ha problem  köp opel , vill du kunna gasa pressa vad fan som helst , då tar du givetvis en honda .. japanare brukar dricka mindre oxåå.. försäkringen e nog billigare me ... HONDA !!!!!!!!!!!!!

Det diskuteras/diskuterades om nya bilar här, inte om bilar tillverkade på 80-90 talet, då hade kanske Opel ett dåligt rostskydd, men då gick det ändå inte att mäta sig med hur dåligt Japanarnas rostskydd var.

Idag så är det ren fakta att Opel har ett bra rostskydd medans Hondan har ett dåligt rostskydd, nu pratar vi givetvis inte bara om karossen för dom flesta biltillverkare galvar väll sina karosser idag.

Kan ta Honda Insight vs Opel Insignia som ett exempel:

Någon rostskyddsbehandling värd namnet ges inte vid den japanska fabriken. Det är tomt i alla hålrum, men en del omsorg har lagts på att täta låtskarvarna i dörrarna och på underredet. I bakre hjulhusen sitter innerskärmar av pressad textil som binder fukt. Framkanten på hjulhusen bildar en hylla där mängder av lort kan samlas. Det ser bättre ut framtill. Innerskärmarna är av plast och sluter an mot skärmkanten. Sparklådorna, som har en nedåtvänd skarv, skyddas till viss del av små stänklappar bakom framhjulen.

Största delen av bilens botten täcks av sköldar (för aerodynamikens skull). Under dessa finns ingen behandling men öppna plåtpartier skyddas av underredsmassa. Vissa skarvar är vågformade, som korrugerad plåt, vilket ger bättre ventilation och motståndskraft mot rost. Trots vissa moderna lösningar får Honda Insight bara rostskyddsbetyget två, precis som de flesta Hondabilar vi tidigare besiktat.

Opel Insignia:

Runt sekelskiftet reviderade Opel sina rostskyddsmetoder vilket gjorde bilarna betydligt mer motståndskraftiga. Insignia har förberetts väl för att klara tolv års rostskyddgaranti. Karossen är modernt konstruerad med få skarvar och de som finns är väl tätade. Hålrummen har behandlats med tunt vax. På de mest utsatta ställena under bilen ligger ett slitskyddslager. Undertill går också att hitta en och annan otätad skarv.

Skärmkanterna är invikta och limmade på ett sätt som hindrar smuts från att lägga sig kvar. I alla fyra hjulhusen sitter innerskärmar av plast. 

Motorhuv av aluminium är ett extra plus. Minus blir det för bakluckan som saknar invändig behandling samt sparklådor med en nedåtriktad skarv som blästras av sprutet från framhjulen eftersom stänklappar saknas. Betyget blir en fyra.

Rostskyddsgaranti: 12 år.

Källa: http://www.vibilagare.se/
Senast redigerat av Volvo740an (6 december 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 december 2009
R1kard skrev:
Mortalis skrev:
R1kard skrev:

Amen herregud sluta kolla på alla provkörningar på internet och åk till Honda istället och känn efter själv hur mycket den vingen är ivägen. Folk snackar om den vingen som om man knappt kan köra bilen. Vad jag vet går transportbilar hur bra som helst att köra eller?

Har kört en Civic, så håll truten surgubbe. Helt sjukt i vägen, kör man i en stad där man behöver fickparkera rätt ofta så är det jävligt jobbigt att köra en brevlåda...så varför kan man inte lista detta som en nackdel jämfört med Opeln som inte har problemet?

Fick du ADHD nu eller? Kul att du har kört en Civic, jag har ägt en CTR.

Klart du kan lista vingen som nackdel jämfört med Opeln MEN du lät ju de argumentet avgöra hela affären i ditt första inlägg, "Tjejer kan inte backa, ta en Opel. Civicen har, oavsett motor, en jävla vinge mitt i rutan (????) vilket bör förenkla de hela"

Och det var de jag tyckte var fel av dig. Så håll truten själv kärring.

Eller att de sistnämnda, kostnader, rostskydd bidrog mest och att vingen var en parentes, men är nog så viktig.
Fan vilken tragisk figur...jag får väl tycka vad jag vill utan att bli helt påhoppad av någon CTR- nörd. Vissa stör sig på den, andra inte, lärde du dig inte att leva med att folk har olika åsikter i sandlådan eller? Kanske därför du fortfarande är kvar där.

Sök