4712
Sök

Hur byta lapor i bilens strömbrytare i kupén ( volvo 850)

467 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Har precis köpt ett kit med dioder som jag skall sätta i instrumenthuset och även alla knappar i kupén i min Volvo 850.

Jag har googlat på hur man byter i instrumenthuset, alltså vid hastighetsmätaren och varmätaren.

Men jag hittar inget om hur man byter i knappen för tex dimljus, bakrutevärmen osv osv. Någon som vet hur man gör? Är det bara att bända me en mejsel för att få ut knapparna eller är det mer avancerat?
Väldigt tacksam för svar!

Mvh Johan

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
7 december 2009
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=148141 där ser du hur han gjort på en s40, borde va något liknande. Jag gjorde så nyss i min bil och det blev skitbra smile

467 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Ok såg ju bra ut. Men d ser ut som han löder själv? Jag har köpt från tradera men inte fått dom än. Det står att ingen lödning eller whatsoever behövs. Ska bara va att byta ut gamla o in me d nya. Men på hans bilder ser originallampan ut som att man MÅSTE löda dit nya dioden. Som jag förstår det ska det bara vara att plugga i den nya dioden.. Har jag fel?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
7 december 2009
Aha okej, i mina knappar va man tvungen att löda själv, men i tex värmereglaget vet jag att man bara kan byta rakt av och det borde ju va samma i dina knappar tycker jag. Men somsagt i värmereglaget osv vet jag att man kan byta rakt av

Sök